ایجاد ۲۵۲۱ فرصت شغلی جدید برای مددجویان کمیته امداد اردبیل
کد خبر: 4095940
تاریخ انتشار : ۰۹ آبان ۱۴۰۱ - ۱۵:۵۱

ایجاد ۲۵۲۱ فرصت شغلی جدید برای مددجویان کمیته امداد اردبیل

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان اردبیل گفت: ۲ هزار و ۵۲۱ فرصت شغلی جدید برای مددجویان تحت حمایت کمیته امداد استان اردبیل در 7 ماه سال‌جاری ایجاد شده است.

اشتغالبه گزارش ایکنا از اردبیل، علیرضا حسین‌نژاد، مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان اردبیل، نهم آبان‌ماه در جلسه تشریح وضعیت پوشش مددجویان کمیته امداد اردبیل اظهار کرد: در هفت‌ماه امسال ۱۷۲ میلیارد و ۴۷۰ میلیون ریال تسهیلات اشتغال به مددجویان تحت پوشش کمیته امداد در نقاط مختلف استان اردبیل پرداخت شده است.

وی با بیان اینکه پارسال نیز در مجموع با پرداخت ۱۵۶ میلیارد و ۶۸۰ میلیون ریال تسهیلات زمینه اشتغال 3845 مددجو در استان اردبیل ایجاد شده بود، اظهار کرد: براساس برنامه امسال کمیته امداد استان باید زمینه اشتغال هشت هزار و ۶۰۰ مددجو را فراهم کند.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان اردبیل با بیان اینکه کارگاه‌های آموزشی مهارت‌های شغلی بر اساس استعداد، علاقه و نیاز بازار کار برای مددجویان برگزار می‌شود، اضافه کرد: دامداری، کشاورزی، صنایع دستی، فرش و گلیم، آرایشگری و کابینت سازی از جمله حوزه‌هایی بوده که با ارائه تسهیلات زمینه اشتغال مددجویان فراهم شده است.

حسین‌نژاد گفت: این افراد پس از شرکت در کارگاه‌های آموزشی فنی و تخصصی و دریافت تسهیلات اشتغال و خودکفایی طرح‌های خود را به مرحله اجرا درآوردند.

وی با بیان اینکه همکاری‌ و تعامل بانک‌های عامل موجب اشتغال مناسب و پایدار مددجویان شده است، ادامه داد: همکاری مستمر بانک‌های عامل موجب رفع مشکلات نیازمندان خواهد شد تا آنها در مسیر توانمندسازی و خودکفایی قرار گرفته و از چرخه حمایتی کمیته امداد خارج شوند.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان اردبیل گفت: مددجویان جزو خوش‌ حساب‌ترین مشتریان بانک‌ها هستند به طوری که بر اساس بررسی های صورت گرفته خانوارهای تحت حمایت کمیته امداد دارای کمترین معوقات بانکی هستند.

وی افزود: خوش‌حسابی در بازپرداخت وام‌ها باعث شده تا بانک‌های عامل بر اساس حسن اعتماد، تسهیلات خود را پس از طی مراحل قانونی در سریع‌ترین زمان ممکن به مددجویان اعطا کنند.

حسین‌نژاد اظهار کرد: این نهاد پس از استعدادسنجی و مهارت آموزی، مددجویان را به بانک‌های عامل معرفی می‌کند که این امر علاوه بر موفقیت در اجرای طرح، موجب شده تا آنها به موقع اقساط خود را پرداخت کنند.

انتهای پیام
captcha