تشکیل گروه‌های تواشیح قرآنی در مادوان
کد خبر: 4096064
تاریخ انتشار : ۱۴ آبان ۱۴۰۱ - ۰۸:۱۸

تشکیل گروه‌های تواشیح قرآنی در مادوان

مسئول امور قرآنی هیئت نور ولایت مادوان از تشکیل گروه‌های تواشیح قرآنی در بخش بانوان و آقایان 17 تا 20 سال با همکاری اداره‌کل اوقاف استان خبر داد.

گروه‌های تواشیح قرآنی

صامر سبحانی‌نسب، مسئول امور قرآنی هیئت نور ولایت مادوان در گفت‌وگو با ایکنا از کهگیلویه‌وبویراحمد با بیان اینکه در نظر داریم گروه تواشیح را در استان راه‌اندازی کنیم، اظهار کرد: دو گروه 6 نفره تواشیح قرآنی در بخش بانوان و آقایان بالای 17 تا 20 سال با حضور 2 مربی با همکاری اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان تشکیل می‌شود.

وی با اشاره به اینکه شرکت کنندگان برای مسابقات تواشیح اوقاف ثبت‌نام کرده‌اند، افزود: یکی از اهداف مسابقات قرآنی که بین جوانان و نوجوانان در این منطقه کم برخوردار اجرا می‌شود، این است که با قرآن و مفاهیم قرآنی هر چه بیشتر آشنا شوند. نباید اجازه دهیم اندیشه‌های قرآنی در جامعه به‌خصوص مادوان کمرنگ شود،این مسئولیت هم بیشتر بر عهده مساجد است.

این فعال قرآنی استان کهگیلویه‌وبویراحمد در بخش دیگری از اظهارات خویش، برگزاری 2 محفل انس با قرآن در مسجد فاطمه الزهرا(س) شهید داموغ مادوان، تجلیل از ۳۰ دختر و پسر نوجوان و خردسال برگزیده بخش آوایی مسابقات قرآن روستاهای مادوان، گوشه و بلهزار در اواخر شهریورماه و تجلیل از نیروهای خدوم انتظامی کلانتری ۱۳ شهر مادون به مناسبت هفته نیروی انتظامی را از جمله برنامه‌های اجرایی گروه تبلیغی، فرهنگی و جهادی «نور ولایت» شهرستان بویراحمد بیان کرد.

سبحانی‌نسب در ادامه برگزاری نمایشگاه به مناسبت ۱۳ آبان‌ماه، اجرای گروه سرود در سطح شهر به همت 100 نفر از نوجوانان مناطق مادوان و بلهزار و حفظ موضوعی قرآن متناسب با مناسبت‌ها، مسائل و مشکلات مختلف را از دیگر برنامه‌‌های این هیئت بیان کرد.

وی همچنین برپایی کارگاه‌های تجوید و روخوانی، تربیت مربی حفظ ویژه مربیان در تابستان امسال، برگزاری کلاس‌های قرآن در ۱۳ مسجد با حضور ۲۰ مربی قرآن، برگزاری مسابقات قرآنی ویژه قرآن‌آموزان و برگزاری اردوهای سیاحتی و زیارتی و برگزاری پویش #آرتین و #آرسام به مناسبت ۱۳ آبان‌ماه و روز دانش‌آموز با موضوعات شهدای اغتشاشات، شهدای حادثه تروریستی شاهچراغ و در باب مظلومیت آرتین و آرسام در قالب‌های تولیدات دیجیتالی(کلیپ، پادکست، موشن‌گرافیک، عکس‌نوشت و...) و گویندگی(دلگویه همدردی با آرتین، حرف شما با تروریست‌های داعشی، حرف شما با اغتشاشگران، حرف شما دولتمردان و نیروهای امنیتی) تا ۲۵ آبان‌ماه را از دیگر این برنامه‌ها اعلام کرد.

مسئول امور قرآنی هیئت نور ولایت مادوان با اشاره به مشکلات این هیئت، افزود: متأسفانه مسئولان قرآنی ادارات از کلاس‌های قرآن بازدید ندارند که این موضوع باعث کمرنگی انگیزه مربیان و قرآن آموزان می‌شود. از دیگر مشکلات در این منطقه می‌توان به کمبود تابلوی وایت‌برد و رحل قرآنی در مساجد اشاره کرد.

سبحانی‌نسب از همه اساتید و صاحب نظران درخواست کرد تا جهت ارتقا و تحول مسائل قرآنی و مذهبی در منطقه مادوان پیشنهادات و طرح‌های ارزشمند خود را مطرح کنند و جهت تحقق آنها، با حمایت‌ها ما را یاری کرده تا بتوانیم با برگزاری هرچه بهتر برنامه‌های فرهنگی و مذهبی گامی اندک در زمینه‌سازی ظهور برداشته باشیم.

انتهای پیام
captcha