نمایش «شیخ» در آبادان به روی صحنه می‌رود
کد خبر: 4096312
تاریخ انتشار : ۱۰ آبان ۱۴۰۱ - ۲۳:۰۹

نمایش «شیخ» در آبادان به روی صحنه می‌رود

نمایش «شیخ» کاری جدید از عبدالرضا سواعدی به همت حوزه هنری انقلاب اسلامی آبادان تولید و به زودی روی صحنه می‌رود.

نمایش «شیخ»به گزارش ایکنا از خوزستان و به نقل از روابط عمومی حوزه هنری خوزستان، نمایش «شیخ» جدیدترین اثر نمایشی عبدالرضا سواعدی به همراه عوامل خود در تالار زنده‌یاد حاتمی‌نژاد مرکز فرهنگی هنری شهید آوینی به همت حوزه هنری انقلاب اسلامی آبادان برای حضور در جشنواره‌ها و اجرای عمومی تولید شد و اجرا می‌شود.

عبدالرضا سواعدی درباره جدیرترین اثر نمایشی خود عنوان کرد: این داستان در دوران تسلط شیخ خزعل از ایادی انگلیس و قدرت گرفتن رضا قلدر در مقام وزیر جنگ احمد شاه قاجار اتفاق می‌افتد.

نویسنده و کارگردان این اثر نمایشی افزود: به تصویر کشیدن دوران مهم و حیاتی معاصر خوزستان می‌تواند راه‌گشای اعتلای هنر نمایش و ایجاد ارتباط با مخاطب باشد.

وی با بیان اینکه باید در این دوران حساس به تاریخ و مردم این خطه زرخیز توجه و اهتمام بیشتری داشت، بیان کرد: تاریخ و اتفاقات مهم خوزستان می‌تواند ایده‌ها و طرح‌های خوبی برای هنر تئاتر و نویسندگان بومی و جوان این استان باشد.

سواعدی با اعلام اسامی بازیگران نمایش شیخ اضافه کرد: بازیگرانی همچون مهدی گازری (شیخ)، رزا ایرانمنش (ازها)، مهدی شاغولی (صبیح)، مهدی گرنافی (علوان)، امید وفادار (عاصی) داود رجبی‌زاده (حمراوی)، فاطمه کلامی (ایما) در این اثر نمایشی ایفا نقش می‌کنند.

وی به دیگر عوامل پشت صحنه این اثر نمایشی اشاره کرد و ادامه داد: مرضیه محمدی (منشی صحنه)، حمید سواعدی (افکتور)، احمد مزرعاوی (نور)، زینب صاحبدل (طراح بروشور و پوستر) و عبدالرضا سواعدی (طراح صحنه و لباس و نویسنده و کارگران) هستند.

نویسنده و کارگردان نمایش «شیخ» گفت: مدت زمان نمایش شیخ ۷۰ دقیقه است که به همت واحد هنرهای نمایشی حوزه هنری انقلاب اسلامی آبادان تولید شده است.

انتهای پیام
captcha