مراسم بزرگداشت شهدای شاهچراغ(ع) در سنندج برگزار شد
کد خبر: 4096487
تاریخ انتشار : ۱۱ آبان ۱۴۰۱ - ۱۴:۰۴

مراسم بزرگداشت شهدای شاهچراغ(ع) در سنندج برگزار شد

مراسم بزرگداشت شهدای حرم شاهچراغ(ع) با حضور جمعی از مسئولان استانی و نیروهای نظامی و انتظامی و مردم سنندج امروز، 11 آبان در مسجد جامع سنندج برگزار شد.

معروف خالدی، امام جمعه موقت سنندج

به گزارش ایکنا از کردستان، ماموستا معروف خالدی، امام جمعه موقت سنندج، امروز، ۱۱ آبان‌ در مراسم هفتمین روز شهدای جنایت تروریستی حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع) که در مسجد جامع سنندج برگزار شد، گفت: بزرگترین سند مسلمانان که در راه آن جان می‌دهیم آیات قرآن کریم است.

وی با اشاره به اینکه صحت، سلامتی و امنیت دو نعمت بزرگی است که باید قدر آن را بدانیم چراکه اگر امنیت به خطر بیفتد ایمان نیز به خطر خواهد افتاد، افزود: کجای دنیا کسی که مشغول عبادت، ذکر و دعا و نیایش است مورد ترور قرار می‌گیرند که در شاهچراغ این اتفاق افتاد.

امام جمعه موقت سنندج بیان کرد: جهاد رسول خدا جهاد تهاجمی نبوده است و اصحاب پیامبر حتی با کفار تهاجمی نبوده‌اند و لرزه را به دل مخالفان دین نینداخته‌اند.

وی با تأکید بر جهاد با کفار و نفس ادامه داد: نباید امنیت هیچ خانواده و مملکتی به خطر بیفتد و مسئولان ما و روحانیون چه تشیع چه تسنن بدانند که راهپیمایی و انتقاد مسالمت‌آمیز حق مردم است.

ماموستا خالدی افزود: هیچکدام از ما امینت را به هیچ چیزی عوض نخواهیم کرد و امنیت خود را نخواهیم فروخت و اجازه نمی‌دهیم کسی امنیت مردم را به خطر بیندازد.

وی اعتراض مسالمت‌آمیز را حق مردم دانست و یادآور شد: باید مسئولان پاسخگوی مردم باشند و فکری برای رفع مشکلات اقتصادی مردم بکنند اما امنیت را با هیچ‌چیزی نمی توان معامله نکرده و اگر کسانی بخواهند آرامش این ملت را بگیرند، سکوت نخواهیم کرد.

انتهای پیام
captcha