رونمایی از کتاب «شیخ عبدالکریم» در بهبهان
کد خبر: 4096503
تاریخ انتشار : ۱۱ آبان ۱۴۰۱ - ۱۴:۳۸

رونمایی از کتاب «شیخ عبدالکریم» در بهبهان

آیین رونمایی از کتاب «شیخ عبدالکریم» خاطرات حجت‌الاسلام عبدالکریم بخردیان، روحانی مبارز و شهید ترور فردا، ۱۲ آبان در بهبهان برگزار می‌شود.

کتاب «شیخ عبدالکریم»به گزارش ایکنا از خوزستان، آیین رونمایی از کتاب «شیخ عبدالکریم» خاطرات حجت‌الاسلام عبدالکریم بخردیان، روحانی مبارز و شهید ترور ساعت ۲۰:۳۰ فردا، پنجشنبه ۱۲ آبان در حسینیه رزمندگان اسلام شهرستان بهبهان برگزار می‌شود.

این کتاب اثری از گروه فرهنگی شهید بقایی است که موضوع آن تلاش‌های شهید عبدالکریم بخردیان و مجاهدت‌های او برای شهر و کشور است. این روحانی در سال ۱۳۱۷ در خوزستان متولد شد. او به دلیل علاقه به تحصیل علم و کسب معارف اسلامی، دروس مهم حوزه را نزد علما و مجتهدین معروف دوره خود فراگرفت. در سال ۱۳۴۲ در مسجد حضرت موسی بن جعفر(ع) بهبهان به منبر رفت و پس از ایراد سخنرانی درباره امام خمینی(ره) توسط رژیم ستمشاهی دستگیر شد. حجت‌الاسلام عبدالکریم بخردیان در نجف در کلاس درس خارج امام خمینی(ره) و آیت‌الله خوئی حضور یافت.

از خدمات شهید بخردیان تشکیل کمیته‌هایی برای خدمت به مردم برای کمک به مستضعفین بود. وی سرانجام در 12 مرداد سال ۱۳۶۰ هنگام بازگشت از مسجد به دست عوامل سازمان منافقین ترور و به شهادت رسید.

گفتنی است، مراسم رونمایی از کتاب «شیخ عبدالکریم» از سوی حوزه هنری خوزستان دفتر بهبهان برگزار می‌شود.

انتهای پیام
captcha