از افتتاح کنیسه در دانشگاه مراکش تا اعلام نتایج نهایی انتخابات کنست
کد خبر: 4096770
تاریخ انتشار : ۱۲ آبان ۱۴۰۱ - ۲۳:۵۸
تحولات فلسطین؛

از افتتاح کنیسه در دانشگاه مراکش تا اعلام نتایج نهایی انتخابات کنست

تازه‌ترین اخبار فلسطین نشان می‌دهد مراکش با افتتاح نخستین کنیسه در یک دانشگاه عربی، گام دیگری در جهت عادی‌سازی روابط خود با رژیم اشغالگر قدس برداشته و ائتلاف مورد حمایت حزب لیکود به رهبری بنیامین نتانیاهو اکثریت آرا را در انتخابات کنست کسب کرده است.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از القدس العربی،  رسانه‌های فلسطین گزارش دادند درگیری شدیدی بین مبارزان فلسطینی و نظامیان صهیونیست در شهر جنین واقع در کرانه باختری به وقوع پیوسته است.

وزارت بهداشت فلسطین گزارش داد که در درگیری‌های جنین دو فلسطینی شهید و چهار نفر دیگر به ضرب گلوله نظامیان صهیونیست زخمی شده‌اند.

بنابر گزارش وبگاه «شهاب نیوز»، منابع محلی گزارش دادند که یکی از این شهدا «فاروق سلامه» از فرماندهان سرایا القدس، شاخه نظامی جنبش جهاد اسلامی است.

گردان‌های القدس، تیپ جنین نیز از شهادت فرمانده فاروق جمیل سلامه از رهبران این گردان‌ها در یک ترور ناجوانمردانه توسط نیروهای اشغالگر خبر می‌دهند. همچنین چهار فلسطینی در نتیجه این درگیری‌ها زخمی شدند.

تشییع پیکر فرمانده شهید گروه‌های قدس

فلسطینیان پیکر شهید فاروق جمیل حسن سلامه از فرماندهان گروه‌های قدس را که امروز در اردوگاه آوارگان جنین شهید شد، تشییع کردند.

وزارت بهداشت فلسطین در بیانیه‌ای اعلام کرد که فاروق 28 ساله بر اثر اصابت گلوله جنگی به شکم، قفسه سینه و سر به شدت زخمی شده بود و تلاش پزشکان برای زنده نگه داشتن وی موفقیت‌آمیز نبود که به همین دلیل به شهادت رسید.

منابع مطبوعاتی اعلام کردند که نیروهای ویژه رژیم صهیونیستی اقدام به ترور شهید فاروق کردند که به درگیری مسلحانه میان رزمندگان گردان جنین و نیروهای رژیم صهیونیستی انجامید.

تبریک عملیات شهادت‌طلبانه از سوی حماس

محمد حماده، سخنگوی حماس در بیانیه‌ای مطبوعاتی گفت: عملیاتی که توسط یک قهرمان جدید از فرزندان بیت‌المقدس با شجاعت و قدرت انجام شد به اشغالگران اطمینان می‌دهد که بیت‌المقدس مرکز اصلی درگیری باقی خواهد ماند.

وی تأکید کرد: آنچه در قدس، مسجدالاقصی و تمام نقاط فلسطین می‌گذرد توسط مردم فلسطین پیگیری خواهد شد و مقاومت مستمر انتخاب مردم ما در مقابل استکبار اشغالگر است.

حماده تأکید کرد: مردم ما در مسیر مقاومت قرار دارند و به تفنگ مقاومت به عنوان تنها زبان در مقابل این اشغالگری پایبند هستند.

وی افزود: قهرمانان بیت‌المقدس و فلسطین، ما را به انجام عملیات‌ها در مکان و زمان دلخواه خود، برای تحقیر بیشتر اشغالگران عادت داده‌اند.

جهاد اسلامی شهادت دو فلسطینی را تسلیت گفت

جنبش جهاد اسلامی فلسطین هم در بیانیه‌ای اعلام کرد: این جنبش و بازوی نظامی آن «سرایا القدس» شهادت فاروق جمیل سلامه، جوان 29 ساله و شهید محمد سامر خلوف که ظهر امروز پنجشنبه در جریان هجوم صهیونیست‌ها به اردوگاه جنین به شهادت رسیدند، به ملت فلسطین تسلیت می‌گوید.

تحولات فلسطین:

این جنبش افزود: ترور ناجوانمردانه، اراده و نیروی مجاهدان ما در تیپ جنین را نمی‌شکند، بلکه انگیزه برای ادامه خط دفاع از سرزمین و مردم و انتقام خون شهدا را بیشتر خواهد کرد و ما تا پایان اشغال آرام نمی‌گیریم.

افتتاح نخستین کنیسه در دانشگاه مراکش

از سوی دیگر در راستای عادی‌سازی روابط مراکش و رژیم صهیونیستی، اولین کنیسه در پردیس دانشگاهی در جهان عرب در مراکش در داخل محوطه دانشگاه پلی تکنیک محمد ششم در مراکش افتتاح شد.

مهدی بودره، بنیانگذار انجمن میمونه مراکش گفت: گشایش کنیسه در دانشگاه پلی تکنیک محمد ششم در مراکش پس از کار مشترک انجمن میمونه و اتحادیه سفاردی(از جوامع یهودی) آمریکا صورت می‌گیرد.

تحولات فلسطین:

بودره در توییتی که روز سه شنبه منتشر شد، افزود: این کنیسه اولین در نوع خود در دانشگاه‌های عربی محسوب می‌شود.

وی گفت: انتظار می‌رود این کنیسه در کنار مسجدی در همان دانشگاه، به مکانی برای انجام مناسک عبادی دانشجویان یهودی تبدیل شود.

این در حالی است که شهروندان مراکشی مخالف عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی هستند و در جریان تظاهرات اخیر خود در مقابل پارلمان، شعارهایی را در محکومیت همگرایی و نزدیکی میان مراکش و رژیم صهیونیستی و همچنین علیه دیوید گوفرین، سفیر رژیم صهیونیستی در مراکش و ناصر بوریطه، وزیر خارجه مراکش سر دادند.

ائتلاف نتانیاهو بیشترین کرسی انتخابات را کسب کرد

رادیو ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کرد که شمارش آرای انتخابات کنست بیست و پنجم پایان یافته است و در نهایت ائتلاف مورد حمایت حزب لیکود به رهبری بنیامین نتانیاهو اکثریت آرا را در این انتخابات کسب کرده است.

از شهادت‌ چهار فلسطینی در کرانه باختری تا افتتاح نخستین کنیسه در دانشگاه یک کشور عربی /// اماده

بنابر نتایج اعلام شده ائتلاف نتانیاهو در مجموع موفق به کسب 64 کرسی شد.

روز گذشته جنبش حماس در واکنش به احتمال کسب چنین نتیجه‌ای از سوی ائتلاف نتانیاهو تأکید کرد که مقاومت در کرانه باختری و غزه، عامل بازدارنده در برابر کابینه آینده رژیم صهیونیستی خواهد بود. 

انتهای پیام
captcha