حمایت از مؤسسات قرآنی تکلیف دستگاه‌های دولتی است
کد خبر: 4097109
تاریخ انتشار : ۱۴ آبان ۱۴۰۱ - ۱۰:۴۴

حمایت از مؤسسات قرآنی تکلیف دستگاه‌های دولتی است

دستیار استاندار فارس در امور قرآنی با بیان اینکه یکی از تکالیف دستگاه‌های دولتی حمایت از مؤسسات قرآنی است، گفت: مؤسسات همچنان گمنام و بی‌‌نشان فعالیت می‌کنند و این یک هشدار برای مسئولان است.

عطاءالله امیدواری، دستیار استاندار فارس در امور قرآنیعطاءالله امیدواری، دستیار استاندار فارس در امور قرآنی، در گفت‌وگو با ایکنا، در پاسخ به اینکه آیا استانداری به مسئله مشکل مکان‌یابی مؤسسات قرآنی ورود می‌کند تا از تعطیلی مؤسسات جلوگیری شود، گفت: یکی از تکالیفی که بر دوش همه دستگاه‌های دولتی اعم از شهرداری، ارشاد، اوقاف و تبلیغات اسلامی است، این است که از مؤسسات قرآنی حمایت کنند.

وی با یادآوری اینکه هدف مؤسسات قرآنی مشخص است، اظهار کرد: بسیاری از اتفاقاتی که امروز در شهر و استان مشاهده می‌کنیم به دلیل عدم حمایت لازم از مؤسسات قرآنی است.

امیدواری با بیان اینکه بنا داریم تا جلسه‌ای به صورت ویژه با حضور استاندار و هیئت مدیره اتحادیه تشکل‌های قرآنی فارس برگزار کنیم تا بتوانیم مطالبات مؤسسات را پیگیری کنیم، افزود: درنظر داریم جلسه مشترکی با حضور سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی، مجموعه قرآنی استانداری، سازمان تبلیغات اسلامی، اداره ارشاد و مؤسسات قرآنی استان برگزار کنیم.

دستیار استاندار فارس در امور قرآنی بیان کرد: اگر بتوان ردیف بودجه‌ای برای مؤسسات قرآنی اختصاص دهیم تا اگر قرار است به مؤسسات قرآنی بودجه‌ای تزریق شود، به صورت عادلانه توزیع شود.

وی تصریح کرد: واقعاً حمایت خاصی از مؤسسات قرآنی وجود ندارد و همچنان گمنام و بی نام و نشان دارند فعالیت می‌کنند و این یک هشدار برای مسئولان است.

امیدواری همچنین به علاقه استاندار فارس به فعالیت‌های قرآنی اشاره کرد و گفت: بسیاری از استان‌ها از استاندار فارس الگو می‌گیرند چرا که برای اعتلا بخشیدن به فعالیت‌های قرآنی یک دستیار قرار می‌دهند و همچنین به عضویت افتخاری اتحادیه تشکل‌های قرآنی کشور درآمده‌اند.

دستیار استاندار فارس در امور قرآنی در پایان تأکید کرد: قطعاً تلاش خواهیم کرد تا بتوانیم مؤسسات قرآنی را برای حمایت به سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی معرفی کنیم و همچنین به دستگاه‌ها ابلاغ کنیم که می‌توانند از توانمندی مؤسسات قرآنی در برگزاری جلسات قرآن استفاده کنند.

انتهای پیام
captcha