فعال‌سازی هیئت اندیشه‌ورز نماز در مدارس خراسان‌جنوبی
کد خبر: 4097448
تاریخ انتشار : ۱۵ آبان ۱۴۰۱ - ۱۴:۳۶

فعال‌سازی هیئت اندیشه‌ورز نماز در مدارس خراسان‌جنوبی

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش خراسان‌جنوبی گفت: فعال‌سازی هیئت اندیشه‌ورز نماز در مدارس و اقامه نماز با حضور ائمه جماعت توانمند روحانی از جمله مواردی است که در سال تحصیلی جدید به‌دنبال آن هستیم.

حجت‌الاسلام سیدعلی حسینی، معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش خراسان‌جنوبیحجت‌الاسلام سیدعلی حسینی، معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش خراسان‌جنوبی در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان‌جنوبی اظهار کرد: تقویت و توسعه فرهنگ نماز در مدارس از اولویت‌هاست که در این راستا به سه رکن خانه، مسجد و مدرسه و ارتباط‌گیری آن خواهیم پرداخت.

وی با بیان اینکه فعال‌سازی هیئت اندیشه‌ورز نماز در مدارس و اقامه نماز با حضور ائمه جماعت توانمند روحانی از جمله مواردی است که در سال تحصیلی جدید به‌دنبال آن هستیم، افزود: در سال تحصیلی گذشته نزدیک یک هزار و 500 نماز جماعت در مدارس استان اقامه شد که در 135 نماز، ائمه جماعت حضور داشته و مابقی توسط همکاران اقامه شد.

حسینی از وجود نمازخانه در 771 مدرسه استان خبر داد و گفت: در حال ساخت 14 نمازخانه در مدارس سطح استان هستیم؛ پیش‌بینی می‌کنیم از محل اعتبارات سفر دوم ریاست جمهوری به استان 100 نمازخانه در مدرسه ساخته شود که در ساخت آن به سبک مساجد ایرانی ـ اسلامی توجه خواهد شد.

وی با بیان اینکه به مدارس تأکید شده که وقت شرعی نماز را به مدت 30 دقیقه رعایت کرده و از تغییر کاربری نمازخانه‌های مدارس بپرهیزند، ادامه داد: در راستای بهره‌گیری از ظرفیت روحانیت در مدارس، کمیته‌ای با نام کمیته همکاری‌های حوزه علمیه و آموزش و پرورش فعال است که در این راستا به‌دنبال حضور روحانیت در کالبد مدارس برای مقابله با جنگ نرم دشمن و کاهش آسیب‌های اجتماعی هستیم.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش خراسان‌جنوبی با بیان اینکه نخبگان حوزه علمیه برای پاسخگویی به نیازهای علمی، عقیدتی و معنوی دانش‌آموزان عناصر مهمی هستند، تصریح کرد: توجه به مبانی معرفتی و تدوین برنامه‌های کیفی برای ارزیابی فعالیت‌های فرهنگی و تربیتی از جمله الزامات مدارس در سال جاری است.

انتهای پیام
captcha