محفل معنوی شعر «برای آرتین» در سنندج برگزار شد
کد خبر: 4097799
تاریخ انتشار : ۱۶ آبان ۱۴۰۱ - ۱۸:۳۴

محفل معنوی شعر «برای آرتین» در سنندج برگزار شد

محفل معنوی شعر «برای آرتین» با حضور جمعی از مسئولان و شاعران آئینی امروز، 16 آبان‌ماه در مجتمع فرهنگی نور سنندج برگزار شد.

محفل معنوی برای آرتین

به گزارش ایکنا از کردستان، حجت‌الاسلام احمد حاتمیان، رئیس اداره تبلیغات اسلامی سنندج در آیین معنوی محفل شعر«برای آرتین» که امروز، ۱۶ آبان‌ماه در مجتمع فرهنگی نور سنندج برگزار شد، اظهار کرد: حادثه‌ غم‌انگیزی که در شاهچراخ اتفاق افتاد و ما به پاس آن دور هم جمع شدیم با هیچ موازین اخلاقی و اسلامی سازگاری ندارد.

وی افزود: اقدام تروریستی برای کشتن انسان بی‌گناه در فضای امن که هیچ تنش و ناآرامی در آن وجود ندارد و حمله به زنان و کودکان که هیچ قدرت دفاعی ندارد، با موازین اسلامی سازگاری ندارد.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی سنندج بیان کرد: این خشونت‌ها و اقدامات تروریستی در جامعه مدرن بشر امروز اتفاق می‌افتد و از سوی مدعیان حقوق بشر محکوم نمی‌شود.

وی با بیان اینکه مهم نیست که رسانه‌های دنیا که منبع تحریف و غیر واقعیات هستند این حوادث را محکوم می‌کنند یا خیر، بیان کرد: آنچه که برای ما مهم بوده این است که در جامعه انسانی و بین فرهیختگان این حقایق باید تبیین شود که کسانیکه مدعی طرفداری از ملت ایران و مظلومیت هستند برای کشته شدن کودکان و مردم هیچ حرفی نمی‌زنند.

حجت‌الاسلام حاتمیان گفت: اینجا معنای فتنه تدبیر پیدا می‌کند که یک باطل لباس حق می‌پوشد و طیفی از جامعه را تحت تأثیر قرار می‌دهد، خشونت و جنایت از هرکسی باشد زشت است، اما وقتی زشت‌تر است که خشونت پشتوانه عقیدتی و مبنای ایدئولوژیکی پیدا کند و مستند به آیات قرآن شود.

وی در پایان یادآور شد: حادثه شاهچراغ مبنای ایدئولوژیک دارد که برگرفته از انحراف اندیشه و باورهای غلط است که با ادعای کشتن کودکان و دفاع از توحید برای جامعه اسلامی مرگ‌آور است و علما و اندیشمندان جهان اسلام باید رفتار زشت دیندارانی که به قرائت اشتباه از قرآن کریم مرتکب جنایات می‌شوند، پاک کنند. باید کاری کنیم در راه تبیین معارف اسلام روز به روز موفق تر باشیم.

گفتنی است؛ در این مراسم هشت نفر از شاعران استان کردستان به قرائت اشعاری در وصف شهدای شاهچراغ پرداختند.

انتهای پیام
captcha