ایجاد واحدهای صلح و سازش در ستادهای نماز جمعه کردستان
کد خبر: 4097993
تاریخ انتشار : ۱۷ آبان ۱۴۰۱ - ۱۲:۱۰

ایجاد واحدهای صلح و سازش در ستادهای نماز جمعه کردستان

رئیس کل دادگستری کردستان گفت: ایجاد واحدهای صلح و سازش در ستادهای نماز جمعه و مساجد از راهکارهایی است که با محوریت ائمه جمعه و جماعات می‌تواند از افزایش ورودی پرونده‌ها به دادگستری جلوگیری کند.

سیدحسین حسینی، رئیس کل دادگستری استان کردستان

به گزارش ایکنا از کردستان، حجت‌الاسلام سیدحسین حسینی، رئیس کل دادگستری استان کردستان در نشست با ائمه جمعه اهل تشیع و تسنن استان کردستان که با موضوع «نقش استکبار جهانی در اغتشاشات اخیر» دیروز، 16 آبان‌ماه در سالن اجتماعات کتابخانه امام خامنه‌ای (مدظله العالی) سنندج برگزار شد، گفت: در اغتشاشات اخیر دشمن با برنامه‌ریزی هدفمند، دقیق و مستمر بر نوجوانان و جوانان تمرکز کرد.

وی افزود: وقتی برای دشمنان جمهوری اسلامی اقتدار و قدرت بازدارندگی دفاعی کشورمان اثبات شد، سناریوی مقابله خود را از پوسته(حمله نظامی به مرزهای جغرافیایی کشور) به هسته (ایجاد اغتشاشات در داخل شهرها) تغییر دادند و با برنامه‌ریزی عظیم رسانه‌ای به اغتشاشات اخیر دامن زدند.

رئیس کل دادگستری استان کردستان بیان کرد: تمرکز دشمنان نظام با برنامه‌ریزی هدفمند، دقیق و مستمر بر نوجوانان و جوانان ثابت کرد که ارکان فرهنگی نظام باید در جامعه، مدرسه و خانواده تلاش‌ها و اقدامات بیشتری انجام دهند تا نقشه‌های استکبار خنثی شود.

وی در ادامه گفت: جایگاه امامت جمعه همانند جایگاه قضا اعتبار خود را از ولایت فقیه دارد و جزء خدمتگزاران این نظام مقدس محسوب می‌شوند.

حجت‌الاسلام حسینی ادامه داد: براساس تأکیدات ریاست قوه قضاییه، در استان کردستان کارگروه‌هایی متشکل از مسئولان در مرکز استان و شهرستان‌ها با حضور مسئولان قضایی، اداری و ائمه جمعه و جماعات تشکیل شده و مسائل و مشکلات را رصد و بررسی می‌کنند.

وی گفت: از ائمه جماعات استان تقاضا داریم تا با استفاده از تریبون‌های نماز جمعه، آگاهی حقوقی مردم را افزایش دهند و همچنین در بحث تثبیت اراضی کشاورزی توسط کشاورزان استان، دستگاه قضایی را یاری دهند.

رئیس کل دادگستری کردستان پیشنهاد تشکیل کمیته مشترک بین معاونت پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان و شورای سیاستگذاری ائمه جمعه را مطرح کرد و افزود: در این کمیته 10 عنوان دارای اولویت دعاوی کیفری و حقوقی توسط معاونت پیشگیری از وقوع جرم به ائمه جمعه و جماعات منعکس می‌شود تا ایشان از طریق سخنرانی‌های خود و آگاهی‌رسانی به مردم در کاهش ناهنجاری‌های اجتماعی و جرائم و اختلافات حقوقی تأثیرگذار باشند.

وی بر تبیین نقش فضای مجازی در تشکیل پرونده ‌های قضایی در دادگستری توسط ائمه جماعات تأکید کرد و افزود: ایجاد واحدهای صلح و سازش در ستادهای نماز جمعه و مساجد هم از دیگر راهکارهایی است که با محوریت ائمه جمعه و جماعات می‌تواند از افزایش ورودی پرونده‌ها به دادگستری جلوگیری کند.

حجت‌الاسلام حسینی در پایان بر ضرورت ثبت رسمی واقعه‌های ازدواج و طلاق همزمان با اجرای صیغه شرعی نکاح و طلاق تأکید کرد.

انتهای پیام
captcha