فتنه‌های دشمنان راه به جایی نمی‌برد
کد خبر: 4098248
تاریخ انتشار : ۱۸ آبان ۱۴۰۱ - ۱۰:۵۵
حجت‌الاسلام طائب:

فتنه‌های دشمنان راه به جایی نمی‌برد

مشاور فرمانده کل سپاه گفت: دشمنان می‌خواهند با ایجاد فضای دو قطبی در جامعه بر سر حجاب اجباری و اختیاری نقشه‌های شوم خود را عملیاتی کنند غافل از اینکه ملت ایران هوشیار هستند و اسیر دست آنها نمی‌شوند.

حجت‌الاسلام حسین طائب مشاوره فرمانده کل سپاه

به گزارش ایکنا از البرز، حجت‌الاسلام والمسلمین حسین طائب، مشاور فرمانده کل سپاه در گردهمایی بانوان فرهیخته البرز که 17 آبان‌ماه در سالن شهدای کانون شهید سبحانی برگزار شد با اشاره به حوادث اخیر گفت: خداوند در آیه 54 سوره مائده می‌فرماید: «ای کسانی که ایمان آورده‌اید هرکس از شما، از آیین خود بازگردد، به خدا زیانی نمی‌رساند؛ خداوند قومی را می‌آورد که آنها را دوست دارد و آنان نیز او را دوست دارند، در برابر مؤمنان متواضع، و در برابر کافران سرسخت و نیرومندند؛ آنها در راه خدا جهاد می‌کنند، و از سرزنش هیچ ملامتگری هراسی ندارند. این، فضل خداست که به هرکس بخواهد و شایسته ببیند می‌دهد؛ و فضل خدا وسیع، و خداوند داناست.»

وی توضیح داد: بعد از نزول این آیه پیامبر(ص) به سلمان فرمود این قوم از نسل تو و هم‌وطنانت در فارس هستند. این قوم دارای پنج ویژگی هستند که عبارت است از دوست داشتن خدا، خضوع در برابر مؤمنان و سرسخت در برابر کافران، جهادگر و از سرزنش دیگران هراس ندارند.

طائب با بیان اینکه قوم معرفی شده در این آیه نه سلطه‌گر هستند و نه سلطه‌پذیر و به حدود الهی احترام می‌گذارند، بیان کرد: سرپرست این قوم خدا و رسول او هستند و براساس آیه 56 سوره مائده چنانچه ما امروز در عصر غیبت تبعیت از نائب امام زمان(عج) داشته باشیم و جا پای او بگذاریم به وعده‌ای که خداوند برای پیروزی حزب‌الله داده می‌رسیم.

وی با اشاره به دشمنی کفار با مؤمنان گفت: وقتی چنین قومی بخواهد دستور خدا و رسول او و نائب امام زمان(عج) را اجرا کند دشمنان در برابر آنها صف‌آرایی می‌کنند و آنها را هدف انواع جنگ سخت، نیمه‌سخت، هوشمند و جنگ ترکیبی قرار می‌دهند تا این حزب غلبه پیدا نکند. چنانچه ما امروز دشمن خدا را به سرپرستی نگیریم و از جنگ و عملیات روانی آنها نهراسیم پیروزی با ماست.

مشاور فرمانده کل سپاه اظهار کرد: همه ما باید خود را رصد کنیم که ویژگی‌های ذکر شده در این آیه قرآن در ابعاد فردی، اجتماعی و سیاسی چقدر در ما صدق می‌کند و اگر متوجه ضعفی شدیم باید آن نقطه ضعف را برطرف کنیم و در این صورت وعده الهی قطعی است.

وی با اشاره به تاریخچه کوتاهی از شرایط زمانی که انقلاب اسلامی به پیروزی رسید، بیان کرد: در آن زمان دو قطب جهانی برای سلطه بیشتر بر جهان با یکدیگر رقابت می‌کردند تا جهان به دو بخش سلطه‌گر و سلطه‌پذیر تبدیل شود. در بلوک غرب که مکتب لیبرال و اقتصاد کاپیتالیسم و در دفاع ناتو را داشت و بلوک شرق مکتب کمونیسم و اقتصاد سوسیالیسم و دفاع ورشو را در برداشتند.

طائب گفت: زمانی که امام خمینی(ره) با رهبری خود انقلاب اسلامی را با کمک مردم به پیروزی رساند این ملت که قوم سلمان فارسی هستند با دست خالی بر این دشمنان پیروز شدند و هویتی به نام هویت انقلاب اسلامی شکل گرفت. در واقع جهان به سه ضلع شرقی، غربی و جمهوری اسلامی تقسیم شد و مردم ایران خواستار زندگی زیر پرچم الله شدند و دشمنان با نقشه‌ها و شورش‌های مختلف علیه این ملت بلند شدند و بعد از ناکامی متوسل به جنگ نظامی جهانی علیه ایران شدند.

مشاور فرمانده کل سپاه با اشاره به رشادت‌ها و ایثارگری‌های مردم در دوران دفاع مقدس بیان کرد: این مردم تا پای جان از نظام و کشور خود دفاع کردند و شهید دادند و یک وجب از خاک خود را از دست ندادند و به این ترتیب هویت دفاع مقدس هم شکل گرفت.

وی با اشاره به سایر دشمنی‌های دشمنان ایران در حوزه تحریم و جنگ اقتصادی گفت: در سال‌های اخیر برای برهم ریختن نقشه، منطقه داعش را ایجاد کردند تا ابتدا کشورهای اطراف ایران را تصرف کنند و یک جنگ امنیتی در منطقه به راه انداختند که هویت مقاومت در این زمان شکل گرفت و شهید سردار سلیمانی و یارانشان نگذاشتند داعش وارد ایران شود و منطقه را از لوث داعش پاک کردند و به این ترتیب ایشان پایان داعش را در منطقه اعلام کرد.

طائب با بیان اینکه وقایع امروز نشان از یک جنگ ترکیبی دارد، افزود: دشمنان برای جلوگیری از شکل‌ گرفتن و پیوند این هویت‌ها به هویت خدمت و پیشرفت در جامعه دست به برپایی یک جنگ ترکیبی علیه جمهوری اسلامی ایران زدند و این مهم عامل اصلی به راه افتادن حوادث اخیر است.

مشاور فرمانده کل سپاه با اشاره به پیشرفت‌های گسترده ایران در حوزه نظامی و مقایسه آن با زمان آغاز جنگ تحمیلی گفت: ما در روزهای اول جنگ از تهیه سیم خاردار گرفته تا پدافند و هواپیما و موشک به آمریکا و کشورهای دیگر وابسته بودیم و امروز بعد از گذشت 43 ما به قدرت تولید بازدارندگی رسیدیم و این در حالی است که کشورهای همسایه به آمریکا وابسته نظامی هستند و عربستان که 10 برابر ما نفت خام می‌فروشد با کسری بودجه روبرو است، چراکه ردیف اول بودجه‌اش مربوط به پدافند آمریکایی در عربستان است و باید میلیادرها دلار به آمریکا بدهند.

طائب تصریح کرد: آمریکایی‌ها در کشورهایی چون قطر، عربستان، کویت و بحرین پدافند آمریکایی و منطقه‌ای به‌نام سنت کام ایجاد کردند و میلیاردها دلار از درآمد نفتی این کشورها را دریافت کردند. پدافند آمریکایی و منطقه‌ای در برابر حملات ساده انصارالله با پهباد که در دفاع از مردم یمن انجا می‌شد نتوانست موفق شود، از این‌رو بایدن در سفرش به چند کشور عربی طرح پدافند جدید و سه‌گانه آمریکا، اسرائیل و کشورهای عربی منطقه را مطرح کرد و خواهان میلیاردها دلار هزینه بیشتر شد.

وی با اشاره به پیشرفت‌های نظامی ایران گفت: موفقیت نظامی ایرانی در عرصه پدافندی در حدی است که کشورهای دوست در نمایشگاه دستاوردهای پدافندی ایران خواهان خرید سلاح و تجهیزات نظامی هستند.

طائب با اشاره به وضعیت نامساعد اقتصادی سایر کشورهای منطقه بیان کرد: عراق با فروش چهار برابر نفت خام نسبت به ما وضعیت نامساعدی دارد و ما در حال کم‌ کردن وابستگی اقتصاد خود به نفت هستیم و راهبرد ایران تبدیل نفت به فرآورده و ارزش افزوده است و از این مجرا موفق به صادر کردن برق نیز شدیم.

این مسئول تأکید کرد: با وجود تحریم اقتصادی ایران ما تحریم‌ها را دور می‌زنیم و نفت خود را می‌فروشیم و به فضل الهی با تأسیس نیروگاه‌های برق دیگر قطعی برق هم نداریم و از طریق صادرات برق کسب درآمد می‌کنیم.

مشاور فرمانده کل سپاه با اشاره به مسیر پیشرفت و تبدیل علم به ثروت گفت: حرکت در این مسیر نیازمند صبر و تحمل و انجام یک دوره جراحی و خونریزی است، چراکه اقتصاد ما می‌خواهد به مرحله تعادل برسد. علی‌رغم جوسازی‌ها خرید نان براساس دستگاه انجام شد و جلوی قاچاق و واسطه‌گری گرفته شد و در دلار صرفه‌جویی شد تا زیرساخت‌های توسعه در عرصه برق و آب فراهم شد.

وی اظهار کرد: جنگ جدید دنیا بر سر آب و غذاست و امروز به فضل الهی ذخایر استراتژیک ما بالا رفته و نیازی هم به استفاده از این ذخایر نداریم، چراکه نفت می‌فروشیم و واردات هدفمند داریم، اما تا تسلط دولت انتخابی و ایجاد یکپارچگی و اصلاح ساخت‌ها نیازمند صبر و بردباری هستیم.

طائب گفت: آمریکایی‌ها برآوردی دارند و می‌گویند زمان برای ما به سرعت می‌گذرد. سند ملی استراتژیک آمریکا می‌گوید سال 2025 برای آمریکا سرنوشت‌ساز است و آمریکا باید کدخدای سرزمین ارتباطاتی شود که هیچ مرزی بین کشورها، اقوام، خانواده و مذاهب وجود ندارد و این دنیا را باید آمریکا مدیریت کند.

وی تصریح کرد: اما اخیرا براساس سند امنیت ملی آمریکا اعلام کردند که آنها تا سال 2030 فرصت دارند، چراکه این سال تعیین‌کننده سرنوشت آمریکا و جهان است و باید تا سال 2030 بر مشکلات درونیشان فائق بیایند. آمریکایی‌ها در سال 2000، دو تریلیون دلار بدهکاری داشتند و در حال حاضر آمریکا 23 تریلیون دلار بدهکاری دارد. آنها گفتند باید چالش‌های پیش‌روی خود را حل کنیم. منظور آنها از این چالش‌ها چین، روسیه و ایران بود، لذا جنگ اوکراین را برای روس‌ها، تایوان را برای چین و بی‌ثباتی برای منطقه مقاومت طراحی کردند.

وی گفت: آنها همه تلاششان را کردند تا ایران بی‌ثبات شود. تصویر ما از خودمان در داخل کشور این است که کشوری مستقل هستیم اما گرانی داریم و اشکالات را بیان می‌کنیم. نگاه دشمن به ما این است که شما یک کشور مستقل هستید و با این مقاومت‌تان دموکراسی آمریکا را تضعیف می‌کنید. این جمله عین سند امنیت ملی آمریکا است که ایرانی‌ها الگوی حکمرانی جدید به دنیا می‌دهند و با انسجام به سمت پیشرفت می‌روند.

این مسئول با اشاره به طراحی فتنه اخیر از مدت‌ها قبل گفت: دشمنان قصد داشتند فتنه‌های خود را از مهرماه با دو موضوع معیشت و حجاب از دانشگاه شروع کنند و آن‌را به سایر اقشار و اقوام مذاهب و به مراکز زندان‌ها منتقل دهند و بگویند در زندان‌ها را باز کردیم اما نقشه آنها با شکست روبه‌رو شد.

طائب اظهار کرد: آنها به‌دنبال بی‌ثباتی عراق بودند تا مراسم اربعین شکل نگیرد، اما 20 میلیون نفر به عراق سفر کردند و از ایران سه میلیون و 900 هزار نفر به عراق رفتند و در مدت یک ماه ناجا درگیر تأمین امنیت و صدور گذرنامه زوار این برنامه بود. در این میان اتفاقی افتاد و غفلتی شد و دشمنان روایتگری دروغ کردند و احساسات مردم را تحریک کردند و این اختلافات را بین اقوام انتقال دادند.

مشاور فرمانده کل سپاه با اشاره به وقوع پنج فتنه پس از انقلاب اسلامی تاکنون گفت: در این پنجمین فتنه امیدوار بودند بر ایران فشار بیاورند تا ایران مجبور به امتیازدهی بر سر میز مذاکره شود و این به معنای قدرت انقلاب ماست. سؤالی که مطرح است، چرا حجاب را هدف قرار دادند چون نماد عمومی از حاکمیت الله است. یعنی مردم تعبد خودشان را در رعایت حجاب به معبودشان نشان می‌دهند، پس باید این نماد را درگیر کنند و برآوردشان به هم ریخت؛ آنها اعلام شکست کردند و نه اعلام پایان فتنه.

طائب بیان کرد: براساس گزارش سنتکام که به پنتاگون اعلام کردند؛ برآورد سیا درباره ایران اشتباه بود. آنها گفتند ما فکر می‌کردیم فشارهای اقتصادی مقاومت مردم ایران را از بین برده و گمان می‌کردیم حجاب از روی اجبار است؛ آنها دوگانه حجاب اجباری و اختیاری را انتخاب کردند که برآوردشان اشتباه بود، اما پایان کار را اعلام نکردند چون شرایط آمریکا و اسرائیل نامناسب است.

وی گفت: بنت نخست‌وزیر سابق اسرائیل در نامه‌ای به جمعیت خاموش اسرائیل در 28 صفحه وضعیت این رژیم را توصیف کرده و برای روی کار آمدن مجدد نتانیاهو هشدار داده است و روی کارآمدن مجدد او را این‌گونه توصیف کرده که اسرائیل برای سومین بار دولتش به 80 سالگی نمی‌رسد و این در حالی است که این رژیم در 75 سالگی خود به‌سر می‌برد.

این مسئول با تأکید بر شکنندگی اوضاع سیاسی آمریکا، بیان کرد: امروز حزب دموکرات در مجلس کنگره، سنا و دولت کشور دارای یکپارچگی است و در صورت به هم ریختن این یکپارچگی در انتخابات مجلس کنگره مقدمه نا‌امنی در سال 2024 به‌وجود آمده و ترامپ باز می‌گردد.

طائب در پایان گفت: همان‌طور که خداوند به قوم سلمان وعده پیروزی داده است، این مقاومت‌ها برای ما هویت‌هایی چون انقلاب اسلامی، دفاع مقدس، مقاومت، خدمت و هویت پیشرفت به‌وجود آورده و در ابعاد مختلف علمی پیشرفت‌های 43 ساله داشتیم و این موفقیت‌ها را غربی‌ها می‌بینند که ایران الگوی سایر کشورها شده و به فضل الهی بر مشکلات داخلی توفق می‌یابیم و با روی‌ کار آمدن جریان انقلابی این مسائل و مشکلات به سرعت حل خواهد شد و این انقلاب و به دست صاحب اصلی آن حضرت صاحب‌الزمان(عج) می‌رسد و پرچم اسلام بر کل جهان به اهتزاز در خواهد آمد.

انتهای پیام
captcha