پیشرفت علمی باید در خدمت صلح باشد
کد خبر: 4098715
تاریخ انتشار : ۲۰ آبان ۱۴۰۱ - ۱۶:۳۸

پیشرفت علمی باید در خدمت صلح باشد

امام‌جمعه اهل سنت ارومیه گفت: بی‌تردید اگر دین به درستی شناخته شود، علم، صنعت، فناوری و پیشرفتی که انسان به آن نائل می‌شود را در خدمت توسعه، امنیت و صلح قرار می‌دهد.

ماموستا مامد کلشی نژاد امام جمعه اهل سنت ارومیهبه گزارش ایکنا از آذربایجان غربی، ماموستا مامد کلشی‌نژاد، امام‌جمعه اهل سنت ارومیه ۲۰ آبان در مراسم عبادی سیاسی نماز جمعه اهل‌سنت ارومیه، نمازگزاران را به رعایت تقوای الهی دعوت کرد و با اشاره به روز فرهنگ عمومی و همچنین با تسلیت وفات حضرت معصومه(س) اظهار کرد: بی‌تردید اگر این فرهنگ برگرفته از آداب و رسوم و اصولی همانند حضرت معصومه(ع) باشد و تبدیل به فرهنگ عمومی شود که در آن فرهنگ، خواهران و برادران ایمانی بتوانند پله‌های ترقی را طی کرده و به خدا و انبیای الهی متصل شوند این نشان از خوشبختی است.

وی افزود: بی‌تردید اگر در جامعه‌ای زندگی کنیم که فرهنگ عمومی آن جامعه سرشار از عشق و علاقه و خلوص‌نیت نسبت به دین، ادیان الهی، پاکدامنی و ارزش‌های دینی و انسانی باشد و در آن فرهنگ دینی، انسان‌ها بتوانند پله‌های ترقی و ایمان را طی کنند، آن یک فرهنگ غنی است که می‌تواند انسان را به مراتب اعلای انسانیت و تکامل برساند.

امام‌جمعه اهل‌سنت ارومیه ادامه داد: بر این اساس، باید بیش از پیش این فرهنگ دینی را در جامعه ساری و جاری کرد تا براساس همان فرهنگ دینی بتوان یک کشور توسعه یافته و با اخلاق داشته که سعادت جامعه بشری نیز در همان است.

وی بیان کرد: انبیای الهی آمدند تا مکارم اخلاقی را در جامعه جاری کنند همان‌گونه که پیامبر(ص) فرمود من مبعوث شدم که انسان‌ها را به مکارم اخلاقی برسانم.

ماموستا کلشی‌نژاد با اشاره به اینکه خلأ امروز جامعه جهانی برگرفته از فرهنگ عمومی است، تصریح کرد: متاسفانه استکبار جهانی یک فرهنگ عمومی بدی را در جامعه جهانی به وجود آورده و ارزش‌های اخلاقی را زیرپا گذاشته است و سبب شده که با وجود اینکه امروز جامعه جهانی تشنه معنویت و مکارم اخلاق است، فرهنگی‌های غلطی مانند ازدواج هم جنس‌گرایی ترویج یابد که با این فرهنگ‌ها، آبروی بشریت را لکه‌دار کرده‌اند.

وی افزود: متأسفانه آنان دین را به درستی نشناخته و غرض‌ورزی‌ها و حسادت‌هایی که نسبت به ادیان داشتند سبب شد تا آنها نتوانند دین را حذف کنند و در نتیجه به یکی از معضلات بزرگ در جامعه جهانی و فرهنگ عمومی تبدیل شده‌اند.

امام‌جمعه اهل‌سنت ارومیه در ادامه با اشاره به روز جهانی علم در خدمت صلح و توسعه تصریح کرد: بی‌تردید اگر دین به درستی شناخته شود، علم، صنعت، فناوری و پیشرفتی که انسان به آن نائل می‌شود را در خدمت صلح، توسعه، امنیت و صلح قرار می‌دهد.

وی با بیان اینکه علم باید در خدمت صلح و توسعه و مسائل اجتماعی، سیاسی، فرهنگی و اقتصادی جامعه جهانی باشد افزود: چون یکی از فرهنگ‌های بزرگ دین اسلام این است که هر چه را برای خود می‌خواهیم باید برای جامعه مسلمان هم آن را درخواست کنیم.


انتهای پیام
captcha