ارتباط هنر، کتاب و رسانه با مسائل روز هدف حوزه هنری است
کد خبر: 4098981
تاریخ انتشار : ۲۱ آبان ۱۴۰۱ - ۱۷:۳۵

ارتباط هنر، کتاب و رسانه با مسائل روز هدف حوزه هنری است

رئیس حوزه هنری خراسان رضوی گفت: آن هدفی که ما در حوزه هنری داریم این است که هنر، کتاب و رسانه را با مسائل روز ارتباط دهیم.

حوزه هنریبه گزارش ایکنا از خراسان رضوی، مجید عسگری، رئیس حوزه هنری خراسان رضوی، امروز 21 آبان، در نشست خبری اعلام برنامه‌های هفته کتاب و کتابخوانی که با حضور اصحاب رسانه در محل کتابخانه مرکزی امام خمینی(ره) برگزار شد، اظهار کرد: امسال ما دوستداران کتاب و کتابخوانی به هدف هفته کتاب و کتابحوانی تقریبا یک گام نزدیک‌تر شدیم، چرا که من همیشه بر این باور بودم که هفته کتاب، هفته مانور کتاب، راهیان نور کتاب و... است.

وی در ادامه تصریح کرد: اما امسال با تدابیری که مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان داشتند و با توجه به اینکه تشکل مردمی به عنوان یک قرارگاهی که پای کار آمدند، معرفی و مجموعه‌های دولتی و مردمی را دور هم جمع کردند، خوشبختانه اتفاقات خوبی رخ داده و این نویدی است برای آینده‌ای که بتوانیم از ظرفیت‌های مردمی بیشتر از گذشته استفاده کنیم و این در حالی است که قصد ما در حوزه هنری نیز همیشه بر این بوده که از ظرفیت‌های مردمی، هنرمندان و... بیش از پیش بهره‌مند شویم.

رئیس حوزه هنری خراسان رضوی با اشاره به برنامه‌های هفته کتاب و کتابخوانی در حوزه هنری استان بیان کرد: ما در حوزه هنری نیز برنامه‌هایی را در نظر داریم که به مناسبت این هفته برگزار کنیم، برنامه‌هایی مانند نقد کتاب، شعر و برگزاری ورک‌شاپ نقاشی کودکان در کتابفروشی‌ها از جمله برنامه‌هایی است که حوزه هنری در این هفته فرهنگی بنا دارد انجام دهد.

عسگری اظهار کرد: با توجه به اتفاقات اخیری که در کشور رخ داده ما تصمیم گرفته‌ایم با همکاری سایر دوستان یک نشست محتوایی را در روز 25 آبان درباره کتاب «میلیشیا» که به قلم مریم رمضانی نوشته شده است، داشته باشیم. کتاب میلیشیا در حقیقت به جریان منافقین در دهه 60 در مشهد و اغتشاشات، اتفاقات و ترورهایی که در آن دوران رخ می‌داده، پرداخته است.

 وی تصریح کرد: آن هدفی که ما در حوزه هنری داریم این است که مسئله هنر، کتاب و رسانه را با مسائل به‌روز ارتباط دهیم و تاثیر فضاهای هنری و رسانه‌ای را در فضای روز تقویت کنیم و به همین دلیل تصمیم گرفتیم که گفت‌وگویی را پیرامون این کتاب انجام دهیم.

رئیس حوزه هنری خراسان رضوی بیان کرد: برنامه دیگری که قصد داریم انجام دهیم این است که با توجه به اینکه امسال اولین سالی است که حضور استاد تشکری را در میان خود نداریم و فقدان حضور ایشان غمی است برای ما به ویژه حوزه هنری که زمانی خانه ایشان بود، بر همین اساس امسال در خانه استاد تشکری حضور خواهیم یافت و از جدیدترین اثر ایشان تحت عنوان «تنهای هزارساله» که توسط نشر معارف به چاپ رسیده است رونمایی خواهد شد.

عسگری بیان کرد: با توجه به اینکه امسال در حوزه هنری سومین دوره فراخوان جایزه داستان حماسی را داریم و استاد تشکری هم دبیر علمی اولین و دومین دوره این جایزه بود و تقریبا پایه فکری این جایزه را ایشان بنا نهاده بود و در حوزه هنری نیز خود را مدیون تفکرات و راه این نویسنده بزرگ شهرمان می‌دانیم، به همین جهت از پوستر این دوره هم در منزل ایشان رنمایی و این پوستر را تقدیم خانواده ایشان خواهیم کرد.

برنامه‌های هفته کتاب و کتابخوانی سازمان اجتماعی فرهنگی شهرداری مشهد

یوسف اسماعیل‌زاده، معاون فرهنگی و هنری سازمان اجتماعی فرهنگی شهرداری مشهد نیز در ادامه این نشست اظهار کرد: در هفته کتاب برنامه‌های مختلفی در مجموعه سازمان فرهنگی هنری شهرداری مشهد با هماهنگی دستگاه‌های مختلف صورت گرفته است که از جمله برنامه‌هایی که در سازمان و مجموعه شهرداری مشهد بر روی آن تمرکز دارد می‌توان به خیابان کتاب در خیابان‌های مشهد و اکران‌های شهری اشاره کرد که این طرح‌ها به صورت هماهنگ با دستگاه‌های مختلفی که در هفته کتاب و کتابخوانی فعال هستند صورت می‌گیرد.

وی ادامه داد: همچنین از طریق رسانه‌هایی که در اختیار مجموعه شهرداری قرار دارد مانند روزنامه شهرآرا، هر روز را با کتاب در یکی از صفحات روزنامه شهرآرا و طرح «مدرسه، دوستدار کتاب» را ذیل طرح مدرسه به وسعت شهر با همکاری اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان و اداره کل آموزش‌وپرورش استان در شهر مشهد خواهیم داشت.

معاون فرهنگی و هنری سازمان اجتماعی فرهنگی شهرداری مشهد بیان کرد: همچنین اجرای نمایش‌های مختلف خیابانی با موضوع هفته کتاب با حضور هنرمندان و خوانش کتاب  در مکان‌های عمومی شهر در هفته کتاب و کتابخوانی و اهدای ویژه به بانوان مشهدی از دیگر برنامه‌هایی است که در این سازمان طراحی کرده‌ایم و امیدواریم در این هفته اجرایی شود.

انتهای پیام
captcha