مسئولان در نماز جماعت مساجد شرکت کنند
کد خبر: 4099090
تاریخ انتشار : ۲۲ آبان ۱۴۰۱ - ۱۱:۵۷

مسئولان در نماز جماعت مساجد شرکت کنند

آیت‌الله صدوقی مازندرانی در حاشیه بازدید استاندار مازندران از مسجد جامع ساری گفت: مسئولان و مدیران کل دستگاه‌های اجرایی استان در نماز جماعت مساجد شرکت کنند.

به گزارش ایکنا از مازندران، آیت‌الله مرتضی صدوقی مازندرانی، شب گذشته، ۲۱ آبان در حاشیه بازدید استاندار مازندران که با همراهی برخی از مدیران و مسئولان استانی از مسجد جامع ساری صورت پذیرفت، با بیان اینکه توصیه به حق و توصیه به صبر و بیان امر به معروف و نهی از منکر در آیات متعدد قرآن آمده است، گفت: بیان امر به معروف و نهی از منکر توصیه به صبر و حق است.

وی افزود: امر به معروف و نهی از منکر به این جهت است که اگر انسان کارهایی را انجام نمی‌دهد، وی را به انجام آن کار شایسته ترغیب کنند و از گناه و معصیت باز دارند.

آیت‌الله صدوقی مازندرانی با بیان اینکه خیر فرد در توصیه به حق و صبر است، تصریح کرد: نظام مقدس جمهوری اسلامی با فعالیت بسیاری که توسط پیشینیان ما انجام پذیرفته است شکل گرفت، حفظ این نظام هم ضرورت دارد. باید دست به دست هم دهیم ضعف ها را برطرف کنیم، باید شعائر اسلامی بین مردم محفوظ بماند. 

این عالم دینی با بیان اینکه در سال‌های بعد از انقلاب استان مازندران استاندارهای بسیاری را به خود دیده است، خاطرنشان کرد: محمد اسلامی استاندار اسبق مازندران نماز را در مسجد جامع و مسجد رانندگان ساری اقامه می‌کردند. توقع برای همه مؤمنین است که مسئولان و مدیران کل دستگاه‌های اجرایی استان در نماز جماعت مساجد شرکت کنند.

آیت‌الله صدوقی با اشاره به پیشینه مردمان اهل ساری، آمل و نور به عنوان شهرهایی که عالم‌پرور هستند، افزود: همت استاندار مازندرانی که اهل شهر نور، زادگاه علمای برجسته همانند شیخ فضل‌الله نوری است برای حضور در جمع نمازگزاران و مساجد باید افزون تر باشد.

وی به آتش‌سوزی مسجد جامع ساری اشاره کرد و گفت: مسئولان وقت در سال ۱۳۹۷ همت کردند بعد از ۱۴ ماه نماز جماعت در این مکان اقامه شد. اما با توجه به اینکه ساری پایتخت گردشگری سازمان اکو است باید از ظرفیت مساجدی نظیر مسجد جامع ساری و مسجد شاه عباس صفوی برای حضور مسافران و گردشگران داخلی و خارجی بهره گرفته شود.

این عالم دینی با ابراز گلایه‌مندی از عدم تکمیل بخش تأسیسات مسجد جامع ساری، گفت:  مردم و نمازگزارانی که به مسجد می‌آیند، در هنگام حضور در مسجد و همچنین ادای نماز در سرما بسر می‌برند، سیستم گرمایشی وجود ندارد و به این نمازگزاران سخت می‌گذرد. اگر مسئولان همت کنند تا مشکل سرمایش و گرمایش این مسجد برطرف شود، اگر مردم ببینند در حال انجام است پای کار می آیند و کمک می کنند.

در ادامه سیدمحمود حسینی‌پور، استاندار مازندران گفت: تاریخ این مسجد با علما و مؤمنانی که طی قرن‌ها در آن به عبادت پرداختند شناخته می‌شود و این بنای مذهبی دارای قدمت و عظمت است.

وی افزود: فرآیند تجهیز، تکمیل نوسازی و بازسازی مسجد جامع ساری با جدیت تداوم یابد و دنبال شود.

گفتنی است که در همین راستا، استاندار مازندران دستورات لازم برای رفع برخی مشکلات مطروحه در این بازدید را صادر کرد.

انتهای پیام
captcha