نقش مؤثر رسانه‌ها در افزایش سلامت روانی مردم و آموزش خود مراقبتی
کد خبر: 4099214
تاریخ انتشار : ۲۲ آبان ۱۴۰۱ - ۱۴:۲۳

نقش مؤثر رسانه‌ها در افزایش سلامت روانی مردم و آموزش خود مراقبتی

معاون فرهنگی و اجتماعی فرماندهی انتظامی ایلام گفت: رسانه‌های تأثیرگذار بدون تردید به دلیل در دسترس بودن، توانمندی و تأثیرگذاری بر جامعه نقش مهمی در افزایش سلامت روانی مردم و آموزش خود مراقبتی ایفا می‌کنند.

فرزاد یاسمیبه گزارش ایکنا، از ایلام، به نقل از کانال اطلاع‌رسانی پلیس استان، فرزاد یاسمی، معاون فرهنگی و اجتماعی فرماندهی انتظامی ایلام، امروز، 22 آبان، در سالن جلسات معاونت اجتماعی انتظامی استان، اظهار کرد: رسانه‌ها خیلی راحت افکار عمومی را تحت تأثیر قرار می‌دهند و صفحه حوادث روزنامه‌ها بیشتر خوانده‌ها را جلب می‌کند.

وی ارتقای آموزش‌های اجتماعی و آگاه‌سازی جامعه نسبت به تهديدات و آسيب‌ها را از ديگر رسالت‌های مهم رسانه‌ها برشمرد و افزود: در اين خصوص رسانه‌ها می‌توانند به‌عنوان يک پل ارتباطی پيام‌ها و هشدارهای پليس را به اطلاع مردم برسانند.

معاون فرهنگی و اجتماعی فرماندهی انتظامی ایلام تصریح کرد: تعامل و همکاری دو سويه پليس با رسانه‌ها در نشست‌های هم انديشی و استفاده از نقطه نظرات مؤثر آنها، بستر و زمينه را برای توسعه امنيت اجتماعی در جامعه فراهم می‌کند.

وی تصریح کرد: رسانه‌های تأثیرگزار بدون تردید به دلیل در دسترس بودن، توانمندی و تأثیرگذاری بر جامعه، نقش مهمی در افزایش سلامت روانی مردم و آموزش خود مراقبتی ایفا می‌کنند.

این مسئول انتظامی مسئولیت رسانه‌ها در قبال انتشار اخبار با رویکرد امید آفرینی در جامعه را مهم برشمرد و بیان کرد: متأسفانه در جامعه امروز رسانه‌های استکبار جهانی با وارونه جلوه دادن اخبار کشور ایران اسلامی جو متشنجی را در دنیا انعکاس می‌دهند که اکنون نقشه‌های آنان برای مردم و جهانیان رو شده اشت.

یاسمی در خاتمه به نقش تأثیرگزار رسانه‌های داخلی در امر سلامت روانی جامعه پرداخت و گفت: رسانه‌ها باید دلسوزانه اخبار امید بخش را در جامعه تسری داده و از انتشار اخبار کذب و بی‌پایه و اساس که باعث نا امیدی در جامعه می‌شود بپرهیزند.

انتهای پیام
captcha