محفل شب خاطره «راه آینده» در یزد برگزار می‌شود
کد خبر: 4099362
تاریخ انتشار : ۲۳ آبان ۱۴۰۱ - ۰۶:۵۶

محفل شب خاطره «راه آینده» در یزد برگزار می‌شود

رئیس حوزه هنری یزد از برگزاری محفل شب خاطره «راه آینده» و رونمایی پنج عنوان کتاب سرداران شهید استان یزد هم‌زمان با روز کتاب و کتابخوانی خبر داد.

محفل شب خاطره «راه آینده» در یزدبه گزارش ایکنا از یزد، به نقل از روابط‌عمومی حوزه هنری، حسام سالکی، رئیس حوزه هنری استان یزد از برگزاری محفل شب خاطره «راه آینده» و رونمایی پنج عنوان کتاب سرداران شهید استان یزد هم‌زمان با روز کتاب و کتابخوانی خبر داد و اظهار کرد: در این محفل معنوی که با حضور جمعی از خانواده‌های معظم شهدا، ایثارگران، رزمندگان، رئیس و معاونان حوزه هنری کشور، مسئولان استان، هنرمندان و هنردوستان برگزار می‌شود، تعدادی از راویان و هم‌رزمان شهدا به بیان خاطرات جذاب و شنیدنی رزمندگان یزدی در دوران دفاع مقدس می‌پردازند.

رئیس حوزه هنری استان افزود: در این محفل که هم‌زمان با روز کتاب و کتابخوانی برگزار می‌شود همچنین از پنج عنوان کتاب زندگی‌نامه و خاطرات فرماندهان و سرداران شهید استان یزد با حضور خانواده شهدا و نویسندگان آثار رونمایی خواهد شد.

وی ادامه داد: این آثار به قلم نویسندگان جوان و رویش‌های کارگاه‌های داستان و رمان‌نویسی حوزه هنری یزد به همت دفتر فرهنگ و مطالعات پایداری این نهاد به تازگی توسط انتشارات سوره مهر منتشر شده است.

سالکی؛ این کتاب‌ها را شامل «رفیق» با موضوع زندگی شهید خلیل حسن‌بیگی، «جماران تا گُلف» روایتی از زندگی شهید حاج حسن دشتی، «به من نگو فرمانده» درباره شهید محمود حاج مهدی‌ئی، «جان آتش» با موضوع شهید محمدکاظم واعظ و «اگر برگشتم» روایت زندگی شهید محمدحسین حسن‌زاده برشمرد.

رئیس حوزه هنری یزد با بیان اینکه این آثار روایتگر سبک زندگی، ایثار، اخلاص، رزمندگی، مجاهدت‌، شخصیت و منش این شهدای گرانقدر است گفت: این کتاب‌ها با همکاری حوزه هنری یزد و کمیته تألیفات کنگره بزرگداشت چهار هزار شهید استان تولید شده و در حوزه هنری یزد، کتابفروشی‌ها و وبگاه سوره مهر در دسترس علاقه‌مندان قرار دارد.

وی ادامه داد: در این برنامه همچنین از محمدصادق کوچک‌زاده رئیس سابق حوزه هنری استان یزد تکریم و تجلیل خواهد شد.

رئیس حوزه هنری استان با دعوت از اقشار مختلف مردم به ویژه یادگاران دفاع مقدس، هنرمندان و اهالی قلم برای حضور در این برنامه گفت: این محفل سه‌شنبه 24 آبان، ساعت 18 در مجتمع فرهنگی کربلا واقع در خیابان انقلاب اسلامی، کوچه شهید پرنیان برگزار می‌شود.

انتهای پیام
captcha