مؤسسات قرآنی آموزش نونهالان را در اولویت خود قرار دهند
کد خبر: 4099424
تاریخ انتشار : ۲۳ آبان ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۶

مؤسسات قرآنی آموزش نونهالان را در اولویت خود قرار دهند

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان بیجار با بیان اینکه مؤسسات قرآنی باید آموزش نونهالان را در اولویت فعالیت‌های آموزش خود قرار دهند گفت: فراگیری و آموزش قرآن محدود به قرائت و حفظ نباشد.

جلیل مختاری‌‌نیا، رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان بیجار

به گزارش ایکنا از کردستان، حجت‌الاسلام جلیل مختاری‌‌نیا، رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان بیجار امروز، 23 آبان‌ در جمع مدیران مؤسسات قرآنی بیجار گفت: نحوه فراگیری و آموزش قرآن نباید محدود به قرائت و حفظ شد بلکه باید کودکان، جوانان و نوجوانان ما با مفاهیم قرآنی آشنا شده و از تفاسیر قرآنی در راستای معرفت‌افزایی و بصیرت قرآنی بهره گیرند.

وی افزود: توسعه فرهنگ دینی و قرآنی، عمل کردن به تعالیم اسلامی و نهادینه کردن آموزه‌های قرآنی بین مردم امری اساسی بوده که انسان را به سعادت می‌رساند لذا باید فرهنگ قرآنی روز به روز بیشتر در سطح جامعه و بین خانواده‌ها نهادینه شود.

رئیس تبلیغات اسلامی شهرستان بیجار قرآن را سدی در برابر معضلات اجتماعی دانست و بیان کرد: اگر امروز در ترویج مفاهیم دینی و قرآنی موفق عمل کنیم، می‌توانیم در برابر معضلات اجتماعی که متأسفانه امروزه در جامعه دیده می‌شود، مقابله کنیم.

وی افزود: توجه به قرآن کریم نباید محدود به قرائت و حفظ شود بلکه باید علاوه بر این جوانان و نوجوانان ما با مفاهیم قرآنی آشنا شده و از تفاسیر قرآنی در راستای معرفت افزایی و بصیرت قرآنی بهره گیرند.

حجت‌الاسلام مختاری‌‌نیا، به اهمیت فعالیت مؤسسات قرآنی اشاره کرد و یادآور شد: مؤسسات قرآنی باید آموزش نونهالان را در اولویت فعالیت‌های آموزش خود قرار دهند و سعی کنند زمینه را به گونه‌ای نهادینه در جامعه تعریف کنند.

انتهای پیام
captcha