ضرورت محتواسازی خلاقانه در کالبد اجلاس‌های استانی نماز
کد خبر: 4099979
تاریخ انتشار : ۲۵ آبان ۱۴۰۱ - ۰۹:۱۸
رئیس ستاد اقامه نماز خراسان‌جنوبی تأکید کرد؛

ضرورت محتواسازی خلاقانه در کالبد اجلاس‌های استانی نماز

رئیس ستاد اقامه نماز خراسان‌جنوبی گفت: تلاش ما این است حرف جدیدی در اجلاس‌های نماز بیان شده و با مطالب مطرح شده افراد را از روزمرگی در عبادت دور کنیم.

حجت الاسلام حسین کمیلی، مدیر ستاد اقامه نماز خراسان‌جنوبیحجت‌الاسلام حسین کمیلی، رئیس ستاد اقامه نماز خراسان‌جنوبی در گفت‌‌وگو با ایکنا از خراسان‌جنوبی با بیان اینکه سال گذشته ۲۷ دستگاه اجرایی امتیاز کامل در حوزه اقامه نماز را کسب کردند، گفت: وضعیت نمازخانه‌های استان مطلوب است و تنها سه مجموعه اداری در استان مکان مناسبی برای اقامه نماز ندارند. در مدارس نیز با بهره‌گیری از امام جماعت بانو در ۱۸ مدرسه استان سعی کرده‌ایم ارتباط بهتر دانش‌آموزان دختر را برای رفع شبهات پس از اقامه نماز دنبال کنیم.

وی با بیان اینکه شورای اقامه نماز در مدارس باید جدی گرفته شود، تصریح کرد: در طول سال دوره‌های آموزشی مختلف ویژه دانشجومعلمان، معلمان پرورشی و مدیران مدارس و مربیان مهدکودک‌ها برگزار می‌شود تا فرهنگ اهمیت دادن به نماز در بین اقشار جا باز کند.

رئیس ستاد اقامه نماز خراسان‌جنوبی با بیان اينکه در مدارس، زنگی با عنوان ساعت اذان؛ زنگ نماز برای اهمیت دادن دادن به اقامه نماز  تعبیه شده و در واقع این امر لازمه توجه به این فریضه مهم در کنار درس بود، اظهار کرد: محتواسازی در حوزه نماز و دوری از تکرار و عادت‌زدگی در این فریضه الهی دنبال می‌شود و اگر به سمت عادت رفتیم به شکل معنایی عبادت توجه نمی‌کنیم.

رئیس ستاد اقامه نماز خراسان‌جنوبی با بیان اينکه دستگاه‌های فرهنگی و معارفی وظیفه دارند در این عرصه فعالیت داشته و محتواسازی و طرح‌ریزی کنند‌، گفت: در این راستا هفتمین اجلاس استانی نماز طی آذرماه سال جاری در خراسان‌جنوبی برگزار می‌شود.

کمیلی ادامه داد: تلاش ما این است حرف جدیدی در اجلاس‌های نماز بیان شود و با مطالب مطرح شده افراد را از روزمرگی در عبادت دور کنیم و از طرفی دستگاه‌هایی که در این امر فعالیت داشته و به نماز اهمیت می‌دهند باید شناسایی، معرفی و راهکارهایشان بیان شود.

وی با بيان اینکه محتواسازی در فضای مجازی و از طریق اجلاس‌های استانی نماز حتی با وجود اعتبارات کم در دستورکار است، یادآور شد: در این راستا در برنامه‌ریزی طرح‌ها و ایده‌ها یک دست صدا ندارد و نیازمند کمک و ایده‌پردازی دستگاه‌ها هستیم.

انتهای پیام
captcha