امام جمعه بخش بهاران از کتابخانه عمومی سرخنکلاته بازدید کرد
کد خبر: 4100740
تاریخ انتشار : ۲۸ آبان ۱۴۰۱ - ۱۴:۱۷

امام جمعه بخش بهاران از کتابخانه عمومی سرخنکلاته بازدید کرد

به مناسبت هفته کتاب و کتابخوانی امام جمعه بخش بهاران به همراه سرپرست بخشدار، رئیس و اعضای شورای شهر سرخنکلاته و مدیر کانون فرهنگی شهید خوارزم امروز، 28 آبان از کتابخانه عمومی سرخنکلاته بازدید کردند.

امام جمعه بخش بهاران در بازدید از کتابخانه عمومی سرخنکلاتهبه گزارش ایکنا از گلستان، به مناسبت هفته کتاب و کتابخوانی امام جمعه بخش بهاران به همراه سرپرست بخشدار، رئیس و اعضای شورای شهر سرخنکلاته و مدیر کانون فرهنگی شهید خوارزم امروز، 28 آبان از کتابخانه عمومی سرخنکلاته بازدید کردند.       

امام جمعه بخش بهاران در این جلسه ضمن گرامیداشت هفته کتاب و کتابخوانی گفت: یکی از  وظایف و رسالت‌های مهم و تأثیرگذار متولیان فرهنگی، ترویج و توسعه فرهنگ کتابخوانی و تسهیل امر مطالعه برای علاقه‌مندان است.

امام‌جمعه بخش‌ بهاران با بیان‌ اینکه ارتقای سواد علمی و اجتماعی و تقویت دانش‌ کودکان و نوجوانان باید در کنار ارائه خدمات کتابخانه ای مورد توجه قرار گیرد، افزود: متأسفانه جوانان و دانش‌آموزان ما بیشتر به خواندن کتب درسی توجه دارند و از کتاب‌های متفرقه در جهت آگاهی‌بخشی غافلند، لذا باید تمهیداتی اندیشید که کتب مورد نیاز در جهت رشد و ارتقای سواد علمی به آسانی در اختیار دانش‌آموزان قرار بگیرد.

وی با بیان‌ اینکه امروز اوقاف فراغت دانش آموزان بیشتر با فضای مجازی پر شده است، افزود: دشمن تمام سعی خود را برای دور نگه داشتن کودکان و فرزندان از مسائل فرهنگی انجام داده است که تنها راه آشنایی جوانان با پیشینه تاریخی کشور ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی است.

حجت‌الاسلام رضانژاد در خصوص بهبود وضعیت مطالعه در جامعه بیان کرد: بهره‌گیری از آموزه‌های مفاخر و مشاهیر و آنچه که میراث فرهنگی به یادگار گذاشته می‌تواند به فرهنگ کتابخوانی کمک کند. چون اگر می‌خواهیم در جامعه، زندگی شخصی و زندگی اجتماعی به توانایی برسیم راه رسیدن به آن دانایی و در مسیر دانایی گام نهادن است.

امام جمعه بخش بهاران با بیان‌ اینکه اهتمام به کتاب و توجه به ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی نباید مختص به هفته کتاب باشد، گفت: لزوم توجه دادن کودکان و نوجوانان به خواندن کتاب‌های فاخر و ارزشمند مشاهیر ایرانی و آشنایی آنان با فرهنگ و تمدن ایران زمین می‌تواند در مصون ماندن آنها در برابر هجمه‌های رسانه دشمن تأثیرگذار باشد.

انتهای پیام
captcha