کوه‌چنار به مقصد گردشگری فرهنگی تبدیل شود
کد خبر: 4100846
تاریخ انتشار : ۲۸ آبان ۱۴۰۱ - ۲۱:۳۲

کوه‌چنار به مقصد گردشگری فرهنگی تبدیل شود

سرپرست معاونت گردشگری میراث فرهنگی استان فارس بر لزوم تهیه طرح جامع گردشگری با مشارکت جامعه دانشگاهی شهرستان‌ها برای شهرهای جدید این استان تأکید کرد و گفت: شهرستان کوه‌چنار می‌تواند به مقصد گردشگری فرهنگی تبدیل شود.

ابراهیم بختیاری، سرپرست معاونت گردشگری میراث فرهنگی استان فارسبه گزارش ایکنا از فارس، به نقل از روابط عمومی اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی استان فارس، ابراهیم بختیاری، سرپرست معاونت گردشگری میراث فرهنگی استان فارس امروز، 28 آبان در دیدار با فرماندار شهرستان کوه‌چنار به تعداد ظرفیت‌های تاریخی و طبیعی این شهرستان اشاره کرد و گفت: شهرستان کوه‌چنار با داشتن 11 اثر مهم تاریخی آن هم در محور مهم تاریخی فرهنگی ساسانی باید طرح جامع گردشگری داشته باشند.

وی، جای‌گیری شهرستان کوه‌چنار را در مجاورت شهر کازرون و شهرتاریخی و جهانی بیشاپور را از اصلی‌ترین مزیت‌های این شهرستان دانست و افزود: ورود سرمایه‌گذاران محلی و افزایش خانه‌های بوم‌گردی دراین شهرستان قابلیت جذب گردشگر داخلی و خارجی را دارد.

بختیاری بر لزوم تهیه طرح جامع گردشگری با مشارکت جامعه دانشگاهی شهرستان‌ها برای شهرهای جدید این استان تأکید و تصریح کرد: با تهیه طرح جامع گردشگری این شهرستان می‌تواند به عنوان مقصد گردشگری فرهنگی اثرگذار مطرح و از اثرات و منافع اقتصادگردشگری جامعه محلی برخودار بود.

یادآور می‌شود، در این دیدار در خصوص ظرفیت‌های گردشگری و صنایع دستی این شهرستان ازجمله ایجاد دفتر نمایندگی اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در این شهرستان با مساعدت فرماندار شهرستان کوه‌چنار بحث و تبادل نظرشد.

انتهای پیام
captcha