رشد 50 درصدی پرداخت زکات در خراسان‌جنوبی
کد خبر: 4100973
تاریخ انتشار : ۲۹ آبان ۱۴۰۱ - ۱۲:۴۸

رشد 50 درصدی پرداخت زکات در خراسان‌جنوبی

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) خراسان‌جنوبی گفت: در نیمه نخست امسال ۹ میلیارد و ۲۲۱ میلیون تومان زکات در خراسان‌جنوبی جمع‌آوری شده است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد ۵۰ درصدی داشته است.

محمد عرب، مدیرکل کمیته امداد خراسان‌جنوبیبه گزارش ایکنا، به نقل از پایگاه خبری امداد امام خمینی(ره) خراسان‌جنوبی، محمد عرب، مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) خراسان‌جنوبی، امروز، ۲۹ آبان‌ماه اظهار کرد: زکات یکی از واجبات دینی است و از مصادیق بارز صدقات است که به‌عنوان پشتوانه‌های مالی، برنامه‌های اجتماع در اصلاح ساختار جامعه و تعلیم زندگی تزکیه و پاکی نفوس و تألیف قلوب نقش بسیار مهمی دارد.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) خراسان‌جنوبی ادامه داد: تعابیر بلند و عبرت‌آموزی از قبیل رفع بلا از فرد و افراد جامعه، زمینه‌ساز نزول رحمت و برکت الهی و ضامن طول عمر و زندگی از برکات زکات آمده است.

به گفته وی در آیات و روایات نیز بارها به موضوع زکات پرداخته شده است، به‌طوری که بیش از ۳۲ مرتبه در قرآن به اصل زکات اشاره شده که ۲۷ بار آن قرین با نماز است. در روایات داریم که زکات پل اسلام است و هر فردی آن‌را ادا کند از پل می‌گذرد و هر فردی مانع پرداخت زکات شود به سبب آن محبوس می‌شود و زکات خشم خدا را هم خاموش می‌کند.

عرب ادامه داد: در نیمه نخست امسال ۹ میلیارد و ۲۲۱ میلیون تومان زکات در خراسان‌جنوبی جمع‌آوری شده است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد ۵۰ درصدی داشته است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) خراسان‌جنوبی اولویت مصرف زکات را رسیدگی به نیازمندان دانست و اظهار کرد: بعد از رسیدگی به نیازمندان که اولویت نخست در مصرف زکات براساس آیات و روایات است، احداث پروژه‌های عمرانی عام‌المنفعه نیز مورد توجه است.

عرب بیان کرد: پرداخت‌کنندگان زکات و عموم مردم خراسان‌جنوبی می‌توانند با حضور در کمیته امداد از نزدیک در جریان نقش اثربخش زکات در توانمندسازی محرومان، کاهش آسیب‌‌های اجتماعی، احیای فرایض دینی و رفع مشکلات فقرا و نیازمندان قرار بگیرند.

وی یادآور شد: لازمه ترویج زکات فرهنگ‌سازی است، چراکه با کار فرهنگی، بالا بردن شناخت و اطلاع‌رسانی مناسب، می‌توان این فریضه مهم را به مردم معرفی کرد. لذا، به همین منظور همایش علمی، ترویجی و تکریمی زکات را در دوم آذرماه سال جاری در بیرجند برگزار خواهیم کرد.

انتهای پیام
captcha