ارزیابی عملکردها موجب ارتقاء سطح رضایتمندی مردم می‌شود
کد خبر: 4101133
تاریخ انتشار : ۲۹ آبان ۱۴۰۱ - ۲۳:۰۸

ارزیابی عملکردها موجب ارتقاء سطح رضایتمندی مردم می‌شود

معاون توسعه مدیریت و منابع استاندار خراسان‌جنوبی اظهار کرد: ارزیابی عملکردها، باید باعث کارآمدی نظام اداری و ارتقاء سطح رضایتمندی مردم شود.

دومین جلسه کارگروه تخصصی مدیریت عملکرد، بهره وری و تحول اداری خراسان‌جنوبیبه گزارش ایکنا از خراسان‌جنوبی، ناصر ناصری، معاون توسعه مدیریت و منابع استاندار خراسان‌جنوبی، امروز ۲۹ آبان ماه در دومین جلسه کارگروه تخصصی مدیریت عملکرد، بهره وری و تحول اداری در سال ۱۴۰۱، اظهار کرد: ارزیابی عملکرد نیروهای اداری و مدیران دستگاه‌های اجرایی باید به صورت مستمر وجود داشته و موجب رشد و کارآمدی نظام اداری شود. 

به گفته وی؛ ارتقاء سطح خدمات و در نتیجه سطح رضایتمندی مردم از عملکرد دستگاه‌ها، مهمترین هدف ارزیابی‌هاست. 

معاون توسعه مدیریت استاندار تصریح کرد: در راستای استقرار نظام جامع مدیریت عملکرد و اجرای مفاد مواد (۸۱) و (۸۲) از فصل یازده قانون مدیریت خدمات کشوری همه ساله دستگاه‌های اجرایی در حوزه عمومی و اختصاصی و در قالب محورها و شاخص‌های عملکردی بر اساس ابلاغیه های بخشنامه و دستور العمل‌های صادره توسط سازمان اداری و استخدامی کشور ارزیابی می‌شوند. 

ناصری ادامه داد: بر اساس نتایج حاصله از ارزیابی شاخص‌های عمومی و اختصاصی، از دستگاه های اجرایی استان تقدیر به عمل می‌آید.

وی یادآور شد: در سال جاری بنا به مصوبه شورای راهبری توسعه مدیریت استان علاوه بر این شاخص‌های عمومی و اختصاصی، شاخص‌های اقتضایی استان نیز در فرآیند ارزیابی عملکرد دستگاه‌های اجرایی مد نظر قرار خواهد گرفت تا ارزیابی‌ها به عدالت نزدیک تر باشد. 

تقی زاده، دبیر کارگروه مدیریت عملکرد، بهره وری و تحول اداری نیز ضمن اشاره به تهیه و تدوین کارنامه ارزیابی عملکرد سال ۱۴۰۰ دستگاه های اجرایی استان، از مشارکت فعال و مؤثر اعضای کارگروه، در حسن انجام امور مربوط به فرآیند ارزیابی مدیریت عملکرد تقدیر و تشکر کرد.

وی به شاخص‌های اقتضایی استان موضوع تبصره (۱) و (۲) بند (ج) بخشنامه جشنواره شهید رجایی سازمان اداری و استخدامی کشور؛ که با همکاری معاونت های هماهنگی امور اقتصادی، امور عمرانی، سیاسی، امنیتی و اجتماعی و توسعه مدیریت و منابع استانداری و نیز سازمان مدیریت و برنامه ریزی و اداره کل امور اقتصادی و دارایی استان تدوین شده بود، اشاره کرد. 

نارمنجی، رئیس گروه نوسازی و مدیریت عملکرد سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان سپس گزارش تحلیلی ارزیابی عملکرد دستگاه های اجرایی استان در سال ۱۴۰۰ را ارائه و به آسیب‌های شناسایی شده در این حوزه اشاره کرد.

در پایان جلسه با توجه به تأکید استاندار به عنوان رئیس شورای راهبری توسعه مدیریت خراسان جنوبی به حضور حداکثری دستگاه های اجرایی در فرآیند ارزیابی عملکرد، شاخص‌های پیشنهادی اختصاصی برای شهرداری‌های استان قرائت شد و  شاخص‌های مذکور مورد نقد و بررسی اعضای کارگروه قرار گرفت.

انتهای پیام
captcha