بچه‌های مسجد، تئاتری مخصوص بچه‌های مساجد است
کد خبر: 4101308
تاریخ انتشار : ۳۰ آبان ۱۴۰۱ - ۱۳:۲۶

بچه‌های مسجد، تئاتری مخصوص بچه‌های مساجد است

رئیس حوزه هنری استان زنجان گفت: تئاتر بچه‌های مسجد، تئاتری مخصوص بچه‌های مسجد با ویژگی‌ها و ملزومات مسجدی است و با آنچه که در صحنه‌های تئاتر می‌بینیم متفاوت است.

تئاتر مسجد

امیر نعمتی رئیس حوزه هنری استان زنجان در گفت‌وگو با ایکنا از زنجان، درباره برگزاری سومین دوره همایش تئاتر مردمی بچه‌های مسجد در زنجان، اظهار کرد: بعد از برگزاری دو دوره از همایش تئاتر مردمی بچه‌های مسجد در استان درحال برگزاری سومین دوره این همایش با عنوان «محرابیان» هستیم.

وی افزود: همایش تئاتر مردمی بچه‌های مسجد در مساجد با حضور نمازگزاران اجرا می‌شود و در این نوع تئاتر اجراکنندگان به مسئله و موضوعاتی می‌پردازد که مسئله مردم است.

این مسئول با بیان اینکه بچه‌های مسجد، حرکتی است که از دل طبقات و توده‌های مختلف مردمی به وجود می‌آید و برای مردم است، تصریح کرد: تئاتر بچه‌های مسجد، تئاتری مخصوص بچه‌های مسجد با ویژگی‌ها و ملزومات مسجدی است و با آنچه که در صحنه‌های تئاتر می‌بینیم متفاوت است.

نعمتی با بیان اینکه کشف، جذب، پرورش و تربیت نیروهای جوان از اهداف برگزاری همایش تئاتر مردمی بچه‌های مسجد است، ادامه داد: هدف ما در تئاتر مردمی بچه های مسجد اجرای یک تئاتر روی صحنه نیست و بیشتر جنبه تربیتی کار و مردمی بودن مهم است. همچنین این تئاتر در دوره‌های گذشته موفق بوده و در هر دوره ۱۲ الی ۱۳ تیم در همایش حضور یافته و اجرای مردمی داشته‌اند.

رئیس حوزه هنری استان زنجان با بیان اینکه برخلاف حضور برخی مساجد در کنار ما، باید خود به سمت مساجد رفته و با آن‌ها صحبت کنیم درحالی که باتوجه به پتانسیل و ظرفیتی که در مساجد زنجان وجود دارد انتظار بیشتری داریم، خاطرنشان کرد: همه هزینه‌های همایش را حوزه هنری پرداخت می‌کند و هرچقدر استقبال شود و ارگان‌ها پای کار بیایند، در حوزه هنری استان آمادگی داریم و مساجد فقط باید شرایط حداقلی را فراهم کنند و مسائلی همچون آموزش مربی، آماده کردن متون نمایشی، برنامه‌ریزی اجرا و ... را در حوزه هنری انجام می‌دهیم و گروه‌ها فقط باید پای کار آیند.

انتهای پیام
captcha