پیشرفت ۵۵ درصدی کمپ گردشگری روستای نگل سنندج
کد خبر: 4101434
تاریخ انتشار : ۰۱ آذر ۱۴۰۱ - ۱۰:۱۴

پیشرفت ۵۵ درصدی کمپ گردشگری روستای نگل سنندج

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کردستان، از پیشرفت ۵۵ درصدی کمپ گردشگری روستای نگل از توابع شهرستان سنندج خبر داد.

کمپ گردشگری نگل

یعقوب گویلیان، مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کردستان، در گفت‌و‌گو با ایکنا از کردستان، اظهار کرد: به‌منظور رفاه حال گردشگران، پروژه کمپ گردشگری روستای نگل در زمینی به وسعت سه هزار مترمربع در حال آماده‌سازی است.

وی با اشاره به اینکه تاکنون برای ساخت این پروژه اعتباری بالغ بر یک میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان هزینه شده و تاکنون ۵۵ درصد پیشرفت داشته است، افزود: در این کمپ گردشگری سکوهای نشیمن، آلاچیق، پارکینگ و سرویس بهداشتی با استفاده از مصالح بومی منطقه در حال ساخت است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان بیان کرد: این کمپ گردشگری در فاصله صد متری از موزه قرآنی و مسجد نگل که قرآن تاریخی و مقدس نگل در آنجا نگهداری و حراست می‌شود، قرار دارد.

وی هدف از ساخت این کمپ را خدمات‌رسانی بهتر به مسافران و گردشگران عنوان کرد و گفت: استان کردستان با داشتن قابلیت‌ها و توانایی‌های بالا در جذب گردشگر، شرایط مناسبی برای بهره‌برداری و توسعه زیرساخت‌های اقامتی مانند کمپ‌های گردشگری در مناطق مختلف را دارد.

گویلیان یادآور شد: امید است با توسعه و بهبود زیرساخت‌های گردشگری و جذب فرصت‌های سرمایه‌گذاری در استان بتوانیم گامی مهم در راستای ایجاد اشتغال و بهبود وضعیت اقتصادی کردستان برداریم.

انتهای پیام
captcha