فعالیت ۱۴ اقامتگاه بوم‌گردی در روستاهای هدف گردشگری کردستان
کد خبر: 4101503
تاریخ انتشار : ۰۱ آذر ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۲

فعالیت ۱۴ اقامتگاه بوم‌گردی در روستاهای هدف گردشگری کردستان

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان از فعالیت ۱۴ اقامتگاه بوم‌گردی در هفت روستای هدف گردشگری استان شامل دولاو، آویهنگ، نوره، صلوات‌آباد، بیساران، قصلان و بلبر خبر داد.

اقامتگاه بوم‌گردی در روستاهای کردستان

‌یعقوب گویلیان، مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کردستان در گفت‌و‌گو با ایکنا از کردستان، با بیان اینکه اقامتگاه‌های بوم‌گردی چند سالی است که در روستاهای استان پذیرای مسافران و گردشگران داخلی و خارجی است، گفت: در حال حاضر ۳۶ اقامتگاه بوم‌گردی دارای مجوز در سطح استان مشغول به فعالیت هستند.

وی افزود: از این تعداد ۱۴ اقامتگاه بوم‌گردی در هفت روستای هدف گردشگری شامل روستاهای دولاو، آویهنگ، نوره، صلوات‌آباد، بیساران، قصلان و بلبر قرار دارد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کردستان اظهار کرد: ۲۱ اقامتگاه دیگر نیز در روستاهای گلین، گومه‌ای، دره‌تفی، شیان، طائینه، توریور، هویه، تخته، دورود، هشمیز، سنگین‌آباد، سالیان و گلانه وجود دارد که به‌صورت مداوم مشغول به فعالیت هستند.

وی با بیان اینکه راه‌اندازی اقامتگاه‌های بوم‌گردی می‌تواند موجب توسعه گردشگری و رونق اقتصادی در روستاها شود، بیان کرد: فعالان این صنعت باید ضمن ترسیم برنامه‌های مطلوب و ارائه خدمات کیفی، تلاش کنند آداب‌ و رسوم، فرهنگ‌ محلی، طبیعت بکر، جاذبه‌های روستایی، صنایع‌ دستی، غذاهای سنتی و آثار تاریخی استان را به‌ بهترین نحو به گردشگران معرفی کنند.

گویلیان در پایان یادآور شد: از سرمایه‌گذارانی که مایل به ساخت و احداث خانه‌هایی با معماری سنتی و اشتغال‌زایی پایدار در روستاهای استان باشند، استقبال و حمایت می‌شود.

گفتنی است؛ هم‌ اکنون ۴۳ روستای گردشگری مصوب در استان کردستان وجود دارد.

انتهای پیام
captcha