نقش‌آفرینی مطلوب تولیدات حوزه هنری در توجه به آرمان‌های انقلاب
کد خبر: 4101619
تاریخ انتشار : ۰۱ آذر ۱۴۰۱ - ۱۶:۵۶

نقش‌آفرینی مطلوب تولیدات حوزه هنری در توجه به آرمان‌های انقلاب

استاندار خراسان‌جنوبی گفت: با توجه به اتفاقات اخیر برخی گروه‌های مرجع باید در حوزه‌های مختلف مقام معظم رهبری را تنها نگذارند؛ در این راستا حوزه هنری با تولیدات مختلف در حال نقش‌آفرینی است که جای قدردانی دارد.

جواد قناعت، استاندار خراسان‌جنوبی،به گزارش ایکنا از خراسان‌جنوبی، جواد قناعت، استاندار خراسان‌جنوبی، امروز یکم آذرماه در بازدید از حوزه هنری خراسان‌جنوبی اظهار کرد: امروزه، حوزه هنری و فرهنگ و ارشاد اسلامی کنار همدیگر هستند و باید از فرصت مثبت و طلایی که ایجاد شده برای استان استفاده کنیم.

وی با تاکید بر توجه به مطالبات مطرح شده هنرمندان، افزود: ‌کمبود منابع یک ضعف جدی است، اما با هم افزایی و استفاده از ظرفیت دستگاه‌های دیگر می‌توان بسیاری از موضوعات را پیش برد.

استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه باید حمایت‌ها و هدایت‌ها به سمت استفاده از ظرفیت دستگاه‌های دیگر باشد تا بخشی از مشکلات رفع شود، تصریح کرد: لازم است دستگاه‌ها را از ساکن بودن خارج و جهشی ایجاد کنیم.

وی با بیان اینکه حوزه هنری حوزه‌ای اثرگذار در حفظ و نشر ارزش‌های دفاع مقدس است، اظهار کرد: این مجموعه می‌تواند در نزدیک کردن یا سوق دادن نسل جدید به سمت نسل انقلاب موثر واقع شود.

استاندار خراسان‌جنوبی با بیان اینکه در این دوره با هم افزایی سعی می‌کنیم نسبت به گذشته توجه و اعتبار و حمایت بیشتری لحاظ شود، افزود: با توجه به اتفاقات اخیر حوزه هنری با تولیدات مختلف نقش آفرینی بسزایی دارد.

قناعت با اشاره به فعالیت‌های شاخص حوزه هنری استان و ضرورت حمایت و توجه، ادامه داد: در اولین فرصت حوزه هنری و فرهنگ و ارشاد اسلامی، فعالان این حوزه را دعوت کرده و در جلسه دغدغه‌های آنها را شنیده و به رفع و چاره اندیشی در مورد دغدغه‌های حوزه هنری استان بپردازند.

وی با تاکید بر حداکثر هم افزایی بین دستگاه‌های فرهنگی استان، اظهار کرد: یکی از فوریت‌های جلسه امروز این است که حوزه هنری فضای مستقلی نداشته و در فضای استیجاری سکونت دارد؛ در طول این سال‌ها به‌ اداره‌کل حوزه هنری بی توجهی شده و اکنون اولین کار جدی استقرار حوزه هنری در یک مجتمع است.

استاندار خراسان‌جنوبی قول مساعدی مبنی بر حمایت از چاپ چند اثر حوزه هنری داد و گفت: در خصوص بیمه، کمبود مکان برای فعالیت هنری هنرمندان و سایر موارد لازم است از ظرفیت دستگاه‌های دیگر استفاده شود.

وی با بیان اینکه بخشی که نیاز به حمایت و همکاری مجموعه استانداری باشد حمایت خواهیم کرد تا مشکلات و دغدغه‌های قشر هنرمند به مرور حل و فصل شود، یادآور شد: طی سفر اول رئیس جمهور به استان ۳۰ میلیارد تومان اعتبار به منظور تکمیل مجتمع‌های فرهنگی مصوب شد که آبان امسال ۱۰ میلیارد تومان آن تخصیص یافت.

استاندار خراسان‌جنوبی بیان کرد: در دور دوم سفر رئیس جمهور به استان، مقرر شده پروژه‌های فرهنگی با اعتبار ۳۵ میلیارد تومان در مصوبات سفر گنجانده شود.

قناعت یادآور شد: باتوجه به اتفاقات اخیر برخی گروه‌های مرجع باید در حوزه‌های مختلف مقام معظم رهبری را تنها نگذارند در حالی که موضع نمی‌گیرند اما حوزه هنری با تولیدات مختلف در حال نقش‌آفرینی است که جای قدردانی دارد.

انتهای پیام
captcha