تکمیل مجتمع فرهنگی مهرشهر بیرجند؛ نیازمند ۳۵ میلیارد تومان اعتبار
کد خبر: 4101626
تاریخ انتشار : ۰۱ آذر ۱۴۰۱ - ۱۶:۵۶

تکمیل مجتمع فرهنگی مهرشهر بیرجند؛ نیازمند ۳۵ میلیارد تومان اعتبار

رئیس حوزه هنری خراسان‌جنوبی گفت: برای مجتمع فرهنگی مهرشهر بیرجند از سال ۹۸ تاکنون یک میلیارد تومان هزینه شده، اما برای تکمیل نیازمند ۳۵ میلیارد تومان اعتبار است.

بازدید استاندار خراسان جنوبی از حوزه هنریبه گزارش ایکنا از خراسان‌جنوبی، مجید کریمیان، رئیس حوزه هنری خراسان‌جنوبی، امروز یکم آذرماه در بازدید استاندار خراسان‌جنوبی از حوزه هنری از ضرورت تکمیل پروژه مجتمع فرهنگی مهرشهر بیرجند با توجه به ظرفیت آن گفت و اظهار کرد: کلنگ زنی این پروژه مدت سه‌ سال گذشته انجام شده و ظرفیت ۵ هزار نفر را دارد.

وی بیان کرد: برای این پروژه از سال ۹۸ تاکنون یک میلیارد تومان هزینه شده؛ حدود ۱۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و برای تکمیل نیازمند ۳۵ میلیارد تومان اعتبار است.

کریمیان تصریح کرد: در حوزه فعالیت‌های فرهنگی و چاپ کتب روایی از جنگ و جهان مقاومت نیازمند حمایت هستیم چراکه کمبود اعتبارات باعث می‌شود مدت زمان انتشار طول کشیده و نویسنده زمان طلایی استفاده از راوی را از دست بدهد.

وی با بیان اینکه حوزه هنری علاقمند است تا همراه دولت برای پیشرفت کشور و توسعه انقلاب قدم بردارد، افزود: حوزه هنری مولود انقلاب اسلامی است و از فعالیت حوزه هنری خراسان جنوبی ۱۵ سال می‌گذرد و حضور هنرمندان و جوانان انقلابی در حوزه هنری بعث افتخار ما است.

رئیس حوزه هنری خراسان‌جنوبی ادامه داد: اولین بیانیه علیه اغتشاشات اخیر به همت حوزه هنری منتشر شد و بیش از ۲۰۰ هنرمند در خراسان‌جنوبی این بیانیه را امضا و حمایت خود را از نظام جمهوری اسلامی اعلام کردند.

همچنین با حضور استاندار خراسان‌‌جنوبی در حوزه هنری، از پوستر کارگاه استانی طراحی پوستر و اکران شهری رونمایی شد. این کارگاه به منظور تقویت توان هنرمندان گرافیست استان برگزار می‌شود.

ایران مقتدر در نظم جدید جهانی، راهبرد رسانه‌های غربی-عربی در مواجهه با ایران قوی، امید ملی با افتخارات ایرانی و  غیرت ایرانی - راه سلیمانی از موضوعات این کارگاه است. کارگاه استانی طراحی پوستر و اکران شهری، روزهای دو تا چهار آذر ماه برگزار خواهد شد.

قناعت همچنین از تولیدات فاخر تصویری و مکتوب حوزه هنری استان بازدید و از نزدیک در جریان توانمندی‌های هنرمندان بومی قرار گرفت.

استاندار خراسان‌جنوبی سپس پای صحبت‌ها و دغدغه‌های اهالی هنر و نمایندگان شعرا، نویسندگان و هنرمندان موسیقی، سرود و تئاتر استان نشست و برای حل بخشی از مسائل آنان قول مساعد داد.

نبود ساز و کار مشخصی برای بیمه هنرمندان، عدم برخورداری از تسهیلات مناسب برای اجرای کارهای هنری، مشکلات و هزینه‌های چاپ و نشر  کتاب و عدم برخورداری از زیرساخت‌های مورد نیاز از جمله مهم‌ترین مشکلات مطرح شده بود.

انتهای پیام
captcha