شناسنامه بیش از ۲ هزار نوزاد در بوشهر به‌ نام «زینب» مزین شد
کد خبر: 4102799
تاریخ انتشار : ۰۶ آذر ۱۴۰۱ - ۱۵:۲۴
طی ۱۰ سال گذشته

شناسنامه بیش از ۲ هزار نوزاد در بوشهر به‌ نام «زینب» مزین شد

مدیرکل ثبت‌احوال بوشهر گفت: شناسنامه ۲ هزار و ۸۰۴ نوزاد در شهرستان‌‌های بوشهر از ۱۰ سال گذشته تا ابتدای آذرماه امسال به‌نام مبارک «زینب» مزین شد.

جلسه‌ طرح «دوباره زندگی»به گزارش ایکنا از بوشهر، جلسه‌ طرح «دوباره زندگی» با محوریت ازدواج مجدد بانوان سرپرست خانوار در راستای مردمی‌سازی، هماهنگی و برنامه‌ریزی بومی امروز، ۶ آذرماه، با حضور کارشناسان فرهنگی و اجتماعی مؤسسه پیوند سبز در محل دفتر مدیرکل ثبت‌احوال استان بوشهر برگزار شد.

زهرا کشاورزنیا، مدیرعامل مؤسسه پیوند سبز، در دومین جلسه برنامه‌ریزی طرح «دوباره زندگی» ذیل قرارگاه خانواده و جوانی جمعیت، اظهارکرد: بوشهر در بحث حمایت از طرح ملی «دوباره زندگی» جزو استان‌های پیشرو در کشور قرار دارد و همه این موفقیت‌ها را مرهون تلاش‌های نماینده ولی‌فقیه در استان، استاندار بوشهر و مدیران کل ادارات کمیته‌ امداد امام خمینی(ره)، ثبت‌احوال و بهزیستی، پژوهشگران حوزوی و دانشگاهی و خبرگزاری‌ها هستیم.

مدیرعامل مؤسسه پیوند سبز با اشاره به اینکه قرارگاه خانواده و جوانی جمعیت براساس حمایت‌های مقام معظم رهبری و خواسته سیاست‌های کلی نظام در کشور به‌ منظور خلق فرصت‌ها و رفع آسیب‌های اجتماعی سازماندهی علمی و برنامه‌ای شده است، تصریح کرد: مددرسانی به طرح «دوباره زندگی» با هدف تشکیل زندگی مجدد بانوان سرپرست خانوار باید مبتنی بر ساختار رویش زندگی شرافتمندانه، پایدار و آگاهانه انجام شود زیرا اجرای این طرح ملی طی دو فرایند نظام‌مند در استان بوشهر عملیاتی می‌شود.

کشاورزنیا در ادامه گفت: توانمندسازی بانوان، راه‌اندازی مشاغل خانگی درآمدزا، فرزندآوری و فرزندپروری بخشی دیگر از اهداف برنامه‌ای این طرح است.

شناسنامه ۲۸۰۴ نوزاد در بوشهر به نام «زینب» مزین شد

همچنین اسکندر پاسالار، مدیرکل ثبت‌ احوال بوشهر، نیز در این جلسه با بیان اینکه اجرای هر طرح در حوزه خانواده و جوانی جمعیت باید از هر عیب و نقصی مبرّا باشد، اظهار کرد: زنان از نگاه دین اسلام و دیگر ادیان توحیدی دارای جایگاه عظیم و تصمیم‌ساز در بنیان خانواده هستند.

وی افزود: مادران و به‌ویژه بانوان مسلمان در جوامع اسلامی بهتر است که در امر فرزندآوری و فرزندپروری طبق معروفات الهی و کمال‌گرایی و مطابق با اطلس و سیره عملی «السَّلامُ عَلَى الْمَوْلُودِ فِي الْكَعْبَةِ الْمُزَوَّجِ فِي السَّماءِ» همت گمارند، تا شاهد رشد فرزندان ایمانی و اجتماعی و اهل برهان و مصون از هرگونه لغزش و انحراف، در آینده نزدیک باشیم.

پاسالار گفت: ۱۰ نام اول پسران تازه متولد شده استان در طی ۱۰ سال گذشته تا این مدت به ترتیب محمد، حسین، امیرعلی، علی، امیرحسین، ابوالفضل، علیرضا، رضا، محمد‌طاها، محمدرضا بوده و ۱۰ نام اول دختران نیز به ترتیب فاطمه، زهرا، زینب، رقیه، فاطمه‌زهرا، یسنا، مریم، نازنین‌زهرا، ریحانه، آوا بیشترین فراوانی را داشته‌اند.

وی تصریح کرد: فاطمه با ۹۲۲۰ بار انتخاب، زهرا با ۴۹۸۳، زینب با ۲۸۰۴، رقیه با ۲۵۰۰ ، فاطمه‌زهرا با ۲۱۸۰، یسنا با ۱۸۵۵، مریم با ۱۸۵۴، نازنین‌زهرا با ۱۶۲۶، ریحانه با ۱۵۱۶، آوا با ۱۲۱۰ ، باران با ۱۰۷۶ ، مهرسا با ۱۰۲۲ ، معصومه با ۱۰۰۸ ، حلما با ۱۰۰۳، سارا با ۹۲۹ ، مهسا با ۹۲۲ ، سارینا با ۸۳۴ ، هستی با ۷۸۸ بار انتخاب به‌عنوان پر طرفدارترین نام‌های دختر از ۱۰ سال گذشته تا ابتدای آذرماه ۱۴۰۱ در استان بوشهر است.

عضو شورای فرهنگ عمومی استان بوشهر بیان کرد: محمد با ۴۵۳۱ بار انتخاب، حسین با ۴۳۷۷ ، امیرعلی با ۴۱۲۴ ، علی با ۳۹۰۷ ، امیرحسین با ۳۶۰۴ ، ابوالفضل با ۳۳۳۱، علیرضا با ۲۸۳۹، رضا با ۲۷۹۱، محمد‌طاها با ۲۳۰۶ ، محمدرضا با ۲۱۴۷ ، مهدی با ۲۱۲۰ ، امیرعباس با ۱۹۱۷، امیر‌محمد با ۱۸۹۲، علی‌اصغر با ۱۷۳۱، محمد‌مهدی با ۱۷۱۶ ، محمد‌حسین با ۱۶۹۴ ، پارسا با ۱۴۱۲ ، ماهان با ۱۳۸۰، امیررضا با ۱۳۵۵، آریا با ۱۲۵۷، محمد‌جواد با ۱۲۲۹ ، طاها با ۱۱۴۶ ، کیان با ۱۰۸۵ ، عباس با ۱۰۴۱ ، آراد با ۱۰۳۵، محمد‌امین با ۹۷۲، سبحان با ۸۸۱ ، ایلیا با ۸۷۶ ، بنیامین با ۸۵۰، حسن با ۸۴۱، احمدرضا با ۸۱۹، یاسین با ۷۹۶ بار انتخاب در رده پر طرفدارترین نام‌های پسر طی از فروردین‌ماه ۱۳۹۰ تا ابتدای آذرماه امسال در شهرستان‌‌های بوشهر است.

مدیرکل ثبت‌احوال بوشهر گفت: بیش از ۴۰ هزار جلد شناسنامه اعم از نوزاد، تعویضی و المثنی افراد بزرگسال در نیمه نخست امسال، با همکاری دفاتر پیشخوان الکترونیک دولت در مناطق شهری و روستایی استان بوشهر صادر و پس از آن تحویل مردم داده شد.

یادآور می‌شود، عبدالله انصاری، معاون آمار و اطلاعات جمعیتی و حکیمه دهقانی، کارشناس آمار و اطلاعات جمعیتی ثبت‌احوال استان بوشهر و حجت‌الاسلام والمسلمین احمدرضا یزدان‌پناه، معاون فرهنگی و اجتماعی مؤسسه پیوند سبز به ارائه گزارشی از راهبری بومی طرح ملی «دوباره زندگی» پرداختند.

امیرحسین مؤمنی 

انتهای پیام
مطالب مرتبط
captcha