خوستان میزبان کاروان هنری «روایت حبیب» می‌شود
کد خبر: 4102862
تاریخ انتشار : ۰۶ آذر ۱۴۰۱ - ۲۰:۳۶

خوستان میزبان کاروان هنری «روایت حبیب» می‌شود

رویداد هنری «روایت حبیب» از 27 تا 29 آذر با مشارکت بنیاد شهید سلیمانی و حوزه هنری در خوزستان برگزار می‌شود.

نشست هماهنگی کاروان هنری «روایت حبیب»به گزارش ایکنا از خوزستان، جلسه هماهنگی برگزاری ویژه‌برنامه «روایت حبیب» امروز یکشنبه 6 آذر در حوزه هنری استان خوزستان برگزار شد. سید مهدی ابطحی، دبیر ستاد کاروان هنری «روایت حبیب» در این جلسه با بیان اینکه بعد از شهادت سردار سلیمانی برنامه‌های مختلفی توسط مجموعه‌های فرهنگی برنامه‌ریزی شد، گفت: در حوزه هنری برای این منظور ستادی تشکیل شد و هنرمندان در قالب‌های مختلف خلق اثر کردند. طبق آسیب‌شناسی صورت گرفته، این برنامه در سال نخست شبکه توزیع فعالی نداشت و این تولیدات آن طور که باید به دست مخاطب نرسیدند.

وی ادامه داد: امسال با مشارکت بنیاد شهید سلیمانی، طرح ملی رویداد «روایت حبیب» برنامه ریزی و در قالب کاروان هنری در 10 استان کشور اجرا شد. هدف این برنامه تبیین شاخص‌های مکتب شهید سلیمانی در قالب و زبان هنر و رسیدن به شبکه توزیع است.

به گفته دبیر ستاد کاروان هنری «روایت حبیب» خانواده‌ها، مناطق کمتر برخوردار، هنرمندان استان و کودکان و نوجوانان مخاطبان این رویداد هستند. کاروان هنری «روایت حبیب» برنامه خود را از 11 آذر در حرم حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) آغاز می‌کند و اختتامیه آن 13 دی همزمان با سالروز شهادت شهید سلیمانی در گلزار شهدای کرمان برگزار خواهد شد.

وی افزود: مسیر این کاروان بعد از تهران، استان‌های خراسان شمالی، مازندران، سمنان، آذربایجان شرقی، کرمانشاه، خوزستان، جزیره کیش، فارس، یزد و کرمان است. این کاروان در هر استان سه روز برنامه دارد و خوزستان از 27 تا 29 آذر میزبان کاروان «روایت حبیب» خواهد بود.

ابطحی با اشاره به برنامه‌های این کاروان گفت: برپایی نمایشگاه آثار تجسمی شامل 100 اثر عکس و پوستر، 2 برنامه نشست‌ ادبی و یک کارگاه تجسمی ویژه هنرمندان، برنامه تلویزیونی خاطره‌گویی با موضوع شهید سردار سلیمانی از دیگر برنامه‌های این رویداد است. برنامه شب خاطره و قصه‌های خوب برای بچه‌های خوب نیز  برای خانواده‌ها و کودکان و نوجوانان برگزار می‌شود. 

در ادامه عبدالرضا سیفی، معاون سیاسی اجتماعی استانداری خوزستان پیشنهاد کرد در این برنامه مناطقی که شهید سلیمانی در آنها حضور پیدا کرده است همچون شادگان و سوسنگرد، مورد توجه باشند و برنامه‌هایی نیز در این شهرها برگزار شود.

وی افزود: با توجه به نگاه ویژه‌ سردار سلیمانی به خوزستان، هر قدر در این حوزه کار کنیم باز هم کم است و ظرفیت این برنامه در استان وجود دارد.

محمد شهبازگهروئی، رئیس حوزه هنری خوزستان نیز در این نشست بیان کرد: «روایت حبیب» یک رویداد ملی است و ما هم در استان خوزستان همه تلاش و توان خود را به کار می‌گیریم تا بتوانیم میزبان خوبی برای این برنامه باشیم.

انتهای پیام
captcha