لزوم بهره‌مندی علما از فضای مجازی برای پاسخ به شبهات
کد خبر: 4102881
تاریخ انتشار : ۰۶ آذر ۱۴۰۱ - ۲۲:۴۸
مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه نینواگلستان بیان کرد:

لزوم بهره‌مندی علما از فضای مجازی برای پاسخ به شبهات

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه نینواگلستان گفت: علماء با حضور در توده مردم شبهات را شناسایی و با بهره‌گیری از فضای گسترده خصوصا فضای مجازی دین را تبلیغ و به سوالات پاسخ متقن بدهند.

گردهمایی علمای شیعه و اهل سنت در مدرسه علوم دینی چارلی مراوه تپهبه گزارش ایکنا از گلستان، حجت‌الاسلام ایمانی مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه نینوا گلستان در گردهمایی علمای تشیع و اهل‌سنت با موضوع حقوق بشر آمریکایی از دیدگاه مقام معظم رهبری که امروز، ۶ آذر در مدرسه علوم دینی چارلی مراوه‌تپه برگزار شد، گفت: در روایات اسلامی به‌ویژه روایت رسول گرامی اسلام در مورد علمای دین وارد شده است که مثل علماء همانند ستارگان درخشان است که در آسمان می‌درخشند که تمام موجودات نظام هستی از آن بهره می‌گیرند و رشد و تعالی دارند و تعبیر نبی مکرم اسلام این است که بعد از انبیاء علما هستند که هدایتگر انسان‌ها هستند.

مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه نینوا گلستان افزود: آیات قرآن و روایات دین مبین اسلام در مورد برتری جایگاه علماء، ماموریت و مسئولیت این قشر را افزون می‌کند و این تکلیفی است که اسلام بر عهده ما گذاشته است از جمله آن تکلیف تبیین و تفسیر قرآن کریم، سنت نبی مکرم اسلام و اهل‌بیت طاهرین آن است.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه نینوا بیان کرد: وظیفه اسلام بر علماء است که اگر خطر و تحریفی متوجه دین اسلام و نظام اسلامی پیش بیاید باید روشنگری بشود و اگر دین اسلام تا حالا باقی مانده است به این علت است که دین اسلام بعد رسول خدا و ائمه معصومین به دست علما جهت بیان احکام و روشنگری و مجاهدت‌ها حفظ شده است.

حجت‌الاسلام ایمانی تصریح کرد: رسول اسلام(ص) ۲۳ سال نبوت داشت و ۱۰ سال را حکومت تشکیل داد اما بعد آن دوران کجا در تاریخ حکومتی به نام اسلام تشکیل شده است اما با حرکت امام امت و مجاهدت علمای دین در یاری و روشنگری این قیام حکومت جمهوری اسلامی تشکیل شده است که ۴۳ سال از عمر آن گذشته و تبدیل به درخت تناور شده است.

حجت‌الاسلام ایمانی به نقش دشمنان مقابل اسلام اشاره کرد و گفت: از زمان اعلام نبوت رسول گرامی اسلام تاکنون دشمنان اسلام علیه دین و مسلمین به‌ویژه در زمان کنونی که حکومت اسلامی قدرت گرفته است توطئه‌های فراوانی انجام داده‌اند و دشمنان ما از آمریکا و اسرائیل علیه ایران اسلامی از جنگ و کودتا و تعارض در طبس و ... استفاده کردند که خدای متعال به یاری دین اسلام و مسلمین آمد و ما را پیروز کرد.

وی افزود: علت اصلی پایداری انقلاب اسلامی در این چند دهه بدون شک رهبری فرزانه و حکیمی است که حتی دشمنان به راهبری مقتدرانه او شهادت می‌دهند. اما در دهه اخیر اوج جنگ دشمن جنگ نرم و فرهنگی است که با فریب جوانان و نوجوانان در به‌پا کردن آشوب و اغتشاش ها قصد در به هدف رسیدن اهداف خود دارند‌.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه نینوا تصریح کرد: در مقابل توطئه دشمنان وظایفی برای خواص و علما مترتب است که اگر کوتاهی شود در مقابل خدای متعال و رسولش باید پاسخگو باشیم.

وی با بیان‌اینکه وظیفه علما حضور در دانشگاه‌ها، مدارس وپاسخگویی به سوالات و شبهات می‌باشد، افزود: وظیفه دیگر علماء استفاده از فضای گسترده موجود در جهت تبلیغ دین اسلام خصوصا بهره‌گیری کامل از ظرفیت فضای مجازی است. 

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه نینوا تصریح کرد: لازمه ورود گسترده و بهره‌گیری از تمام ظرفیت‌ها در تواصی به حق شناخت دشمن و نقشه دشمن است، لذا باید هوشیار بوده و از توطئه‌های دشمنان غافل نباشیم.

 

انتهای پیام
captcha