مشارکت جهادی در بازسازی مناطق زلزله‌زده خوی مثال‌زدنی است
کد خبر: 4102963
تاریخ انتشار : ۰۷ آذر ۱۴۰۱ - ۱۱:۵۵

مشارکت جهادی در بازسازی مناطق زلزله‌زده خوی مثال‌زدنی است

استاندار آذربایجان غربی مشارکت جهادی و بسیجی‌وار همه ارکان استان در امدادرسانی و بازسازی مناطق زلزله‌زده خوی را یک الگو برای سطح کشور برشمرد و گفت: تخصیص ۵۰ درصد از اعتبارات بازسازی در کمتر از 40 روز یک رکورد محسوب می‌شود.

محمدصادق معتمدیان استاندار آذربایجان غربی سیدمهدی قریشی نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربیبه گزارش ایکنا از آذربایجان غربی، حجت‌الاسالام سیدمهدی قریشی، نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان غربی و امام‌ جمعه ارومیه، روز گذشته، 6 آذرماه در جلسه شورای اداری استان ضمن تبریک هفته بسیج گفت: امنیت کشور مدیون تلاش‌ها و مجاهدت‌های بسیجیان و شهدای بسیجی است و از تمامی مدیران و فرماندهان نظامی که در ایام اغتشاشات از کیان کشور اسلامی دفاع کردند تقدیر و تشکر می‌کنم.

وی با اشاره به بصیرت علمای اهل سنت در اغتشاشات گفت: از جمع کثیری از علمای اهل سنت که با بصیرت خود واکنش و عکس‌العمل مناسبی نشان دادند تقدیر و تشکر می‌کنیم.

امام‌ جمعه ارومیه با اشاره به لزوم شناخت صحیح از دنیا گفت: دنیا همواره محل آزمایش و امتحان است و انسان در دنیا در سختی و رنج به‌سر می‌برد لذا انسان نباید انتظار داشته باشد که در دنیا به رفاه و آسایش کامل برسد، خداوند دنیا را اینگونه آفریده تا انسان به دنیا دل نبندد و از دنیا برای حرکت به‌سوی خداوند و کسب روزی برای آخرت استفاده کند.

تهدیدها را به فرصت تبدیل کنیم

حبیب شهسواری، فرمانده سپاه شهدای آذربایجان غربی نیز در این جلسه گفت: تفکر بسیجی توانسته تهدیدها را به فرصت تبدیل کند، ضروری است تفکر بسیجی بیش از پیش در جامعه جاری و نهادینه شود. در سایه تفکر بسیجی جمهوری اسلامی به نقطه‌ای رسیده است که پهپاد آمریکایی توسط موشک ایرانی ساقط می‌شود.

وی با بیان اینکه نظام در دایره نصرت پروردگار است، خاطرنشان کرد: امروز نظام دارای چنان اقتداری است که در سایه هدایت‌های رهبر معظم انقلاب، توانسته مایه امیدآفرینی برای جوانان و عامل ناامیدی و یأس برای دشمنان باشد.

سردار شهسواری به حضور بسیجیان در خدمات‌رسانی به زلزله‌زدگان خوی نیز اشاره کرد و گفت: در پی وقوع زمین‌لرزه خوی از اولین ساعات وقوع این حادثه، ۳۰۰ نفر از بسیجیان در خوی و سلماس بسیجی‌وار و خالصانه به زلزله‌زدگان خدمات‌رسانی کردند.

ضرورت پیگیری جدی اجرای مصوبات سفر رئیس‌جمهور

محمدصادق معتمدیان، استاندار آذربایجان غربی نیز در این جلسه با اشاره به ضرورت پیگیری جدی اجرای مصوبات سفر رئیس‌جمهور از سوی مدیران گفت: با وجود مشکلات تأمین منابع مالی در بسیاری از پروژه‌های عمرانی به‌ویژه نجات دریاچه ارومیه شاهد تخصیص ۱۰۰ درصدی اعتبارات مصوب سفر رئیس‌جمهور بودیم و از مدیران این انتظار می‌رود تا با جدیت نسبت به اجرای مصوبات سفر اقدام کنند.

وی با اشاره به راه‌اندازی ستاد پیگیری مصوبات سفر رئیس‌جمهور در استانداری تصریح کرد: این ستاد با حضور معاونان عمرانی و اقتصادی استانداری به منظور رصد و پیگیری مصوبات و دبیرخانه پیگیری مصوبات سفرهای شهرستانی در استانداری تشکیل شده است. سرعت عمل خوبی در اتمام پروژه‌های نیمه‌تمام شکل گرفته و انتظار می‌رود مدیران با مدیریت زمان نسبت به تکمیل پروژه‌های عمرانی اهتمام جدی داشته باشند. جذب اعتبارات ملی یک مطالبه جدی از مدیران بوده و مدیران دستگاه‌های اجرایی از سهم ۸۰ درصدی وزارتخانه‌ها در بودجه استفاده کنند.

استاندار آذربایجان سرمایه‌گذاری ۲۵ هزار میلیارد تومانی بخش خصوصی در هفته دولت امسال را مرهون امنیت پایدار دانست و از اجرای مگاپروژه‌های نهادهای حاکمیتی چون ایدرو، ایمیدرو و بنیاد مستضعفان خبر داد.

معتمدیان تدوین و تصویب طرح جامع شهر ارومیه را یکی از اقدامات مهم ارکان مدیریتی استان از جمله دستگاه قضایی، استانداری، راه و شهرسازی، شهرداری و شورای شهر ارومیه دانست و گفت: یکی از برکات این طرح جلوگیری از تغییر کاربری‌ها و تصرف‌های غیرقانونی است با اجرای این طرح مشکل ۳۶ تعاونی مسکن با جمعیت نزدیک به ۱۰۰ هزار نفر که از سه دهه گذشته بر زمین مانده بود حل خواهد شد.

استاندار آذربایجان غربی مشارکت جهادی و بسیجی‌وار همه ارکان استان در امدادرسانی و بازسازی زلزله خوی را یک الگو برای سطح کشور برشمرد و تصریح کرد: تخصیص ۵۰ درصد از اعتبارات بازسازی مناطق زلزله‌زده خوی در کمتر از 40 روز یک رکورد محسوب می‌شود.

وی برگزاری ۴۷ برنامه یکشنبه‌های تولید و اشتغال با ۱۰۰ بازدید از واحدهای تولیدی و ۲۰۸ مصوبه را نشان از تحرک و پویایی در بخش اقتصادی استان عنوان کرد و گفت: تاکنون ۵۴ درصد از مصوبات یکشنبه‌های تولید اجرایی شده است.

انتهای پیام
captcha