کسب مهارت‌های چندبُعدی از سوی معلمان ضروری است
کد خبر: 4103216
تاریخ انتشار : ۰۸ آذر ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۷

کسب مهارت‌های چندبُعدی از سوی معلمان ضروری است

رئیس آموزش‌وپرورش استثنایی کردستان گفت: با توجه به ویژگی‌های جامعه امروز تخصص معلم در یک درس خاص نمی‌تواند کارساز باشد بنابراین در راستای ارتقای توانمندی معلمان، کسب مهارت‌های چندبُعدی آنان باید مورد توجه قرار گیرد.

مدارس استثنایی کردستان

طالب محمدی، رئیس آموزش‌و‌پرورش استثنایی استان کردستان، در گفت‌و‌گو با ایکنا از کردستان، گفت: دوره معلمان با مهارت‌های چندگانه با شرکت 70 نفر از آموزگاران مدارس با نیازهای ویژه استان از تاریخ پنجم آذرماه تا دوم دی‌ماه به مدت 120 ساعت به صورت حضوری و مجازی برگزار می‌شود.

وی افزود: توجه خاصی که در دهه اخیر در جهان به آموزش‌های تخصصی معطوف شده حاکی از این حقیقت است که این آموزش‌ها تنها راه تربیت نیروی انسانی متخصص و کارآمد و ابزار مهمی در ارتقای کیفیت آموزش، ابداع و نوآوری است.

رئیس آموزش‌و‌پرورش استثنایی استان کردستان با اشاره به اینکه امروزه سازمان‌هایی پیشرو به امر توسعه و آموزش منابع انسانی تأکید و اهتمام داشته و در فعالیت‌های آموزشی به دو اصل اثربخشی و کارآیی آموزش توجه دارند، بیان کرد: کسب مستمر علوم، فن آوری‌ها و مهارت‌های روز آمد و متناسب، بقا و کارایی نظام تعلیم وتربیت را ارتقا می‌بخشد.

وی افزود: افزایش اطلاعات تخصصی فراگیران در زمینه برقراری ارتباط و آشنایی با ویژگی‌های روان شناختی دانش‌آموزان با آسیب بینایی، شنوایی و طیف اتیسم، آموزش معلمان متخصص و افزایش سطح علمی و کاربردی فراگیران با راهبردهای مختلف آموزشی از اهداف مهم برگزاری این دوره آموزشی است.

محمدی با بیان اینکه نفوذ تعلیم و تربیت معاصر با همراهی فناوری‌های مفید سبب ایجاد تغییرات عمیق در آموزش شده است، ادامه داد: این تغییر فرآیندی را می‌توان ابزاری نیرومند برای ارتقای کیفیت و کارآیی آموزش دانست که باعث تغییر در شیوه سنتی آموزش شده و به معلمان در بهبود فرآیند آموزش و یادگیری کمک می‌کند.

وی افزود: با توجه به ویژگی‌های جامعه امروز تخصص معلم در یک درس خاص نمی‌تواند کارساز باشد بنابراین در راستای ارتقای توانمندی معلمان، کسب مهارت‌های چند بُعدی آنان باید مورد توجه قرار گیرد.

رئیس آموزش‌و‌پرورش استثنایی استان کردستان یادآور شد: یکی از مهم‌ترین اهداف برگزاری کارگاه معلم مبتنی بر مهارت‌های چندگانه آموزش معلمانی است که توانایی، تخصص و مهارت لازم را برای آموزش گروه‌های مختلف داشته باشند و با راهکارهای علمی آموزش به این دانش‌آموزان آشنایی یابند.

انتهای پیام
captcha