فعالیت مائدةالنور قم با رویکرد حفظ قرآن ویژه مقطع ابتدایی
کد خبر: 4103366
تاریخ انتشار : ۰۸ آذر ۱۴۰۱ - ۱۷:۱۳

فعالیت مائدةالنور قم با رویکرد حفظ قرآن ویژه مقطع ابتدایی

مؤسسه مائدةالنور استان قم در زمینه حفظ قرآن ویژه دانش‌آموزان مقطع ابتدایی فعالیت دارد.

فعالیت مائدةالنور قم با رویکرد حفظ قرآن ویژه مقطع ابتداییزهرا گرایی، مدیر مؤسسه فرهنگی قرآن و عترت مائدة‌النور قم در گفت‌وگو با ایکنا ضمن بیان این مطلب گفت: این مؤسسه دوره‌های حفظ موضوعی قرآن، حفظ جزء‌ سی‌ام، حفظ ترتیبی، تجوید، بیان احکام کودکانه و نوجوانان(آشنایی با نماز، وضو، تیمم و ...)، قصص قرآنی و ... را ویژه خردسالان و نوجوانان برگزار می‌کند.

وی با اشاره به اینکه محور فعالیت مؤسسه، مقطع ابتدایی است، اظهار کرد: در کنار این فعالیت‌ها برنامه‌های فرهنگی چون مسابقات حضوری و مناسبتی، تجلیل از قرآن‌آموزان نمونه و ... را به منظور جذب حداکثری فراگیران در نظر داریم.

گرایی اضافه کرد: همچنین دوره پیش‌دبستانی قرآن با سرفصل‌هایی چون حفظ 16 سوره کوتاه قرآن، شناخت حواس و پرورش مهارت استفاده از آن، آموزش مهارت سخن گفتن و گوش دادن، آشنایی با مفاهیم ریاضی، علوم، توسعه توانایی‌های جسمی و حرکتی و ... برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه در مؤسسه 70 قر‌آن‌آموز در حال فراگیری علوم قرآنی هستند، ادامه داد: دوره‌های مؤسسه سه روز در هفته، روزهای زوج در نوبت صبح برپا می‌شود.

گرایی درباره چرایی فعالیت در حوزه کودک، اظهار کرد: بهترین سن برای استعدادیابی و پرورش مهارت خردسالی و سپس نوجوانی است، بنابراین چه بهتر است که استعداد کودکان در عرصه‌های قرآنی حفظ، قرائت و همخوانی شناسایی شود و در این مسیر هدایت شوند تا پس از آن بتوانند در مسابقات قرآن، عترت و نماز دانش‌آموزی شرکت کنند و شاهد شناسایی استعدادهای جدید قرآنی باشیم، البته در گذشته دوره‌های مؤسسه ویژه بانوان بزرگسال نیز بود، اما اینک به دلیل کمی استقبال و از سوی دیگر شرایط فعلی به روی مقطع خردسالان متمرکز شدیم.

یادآور می‌شود، مؤسسه مائدةالنور قم دارای مجوز از سازمان تبلیغات اسلامی از سال 1390 است. این مؤسسه در میدان آزادگان، خیابان چمران، کوچه 27، پلاک 21 قرار دارد.

انتهای پیام
captcha