جماران، بیت تاریخی و مرقد امام(ره) زنجیره‌ای از ارزش‌های ملی است
کد خبر: 4103920
تاریخ انتشار : ۱۱ آذر ۱۴۰۱ - ۰۹:۱۱

جماران، بیت تاریخی و مرقد امام(ره) زنجیره‌ای از ارزش‌های ملی است

وزیر میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری با اشاره به اینکه بیت تاریخی امام راحل، جماران و مرقد مطهر ایشان، زنجیره‌ای برای معرفی ارزش‌های ملی در سطح جهان است، گفت: هویت ملت ایران با شخصیت امام خمینی(ره) گره خورده است.

بازدید وزیر میراث فرهنگی از بیت امام

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، به نقل از روابط عمومی بیت قدیمی امام راحل در خمین، سیدعزت‌الله ضرغامی، وزیر میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری، 10 آذرماه، در جریان بازدید از بیت تاریخی امام خمینی(ره) در خمین، این شهرستان را دارای ظرفیت‌های متعدد و مجموعه‌ای از ارزش‌های مهم میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی دانست و گفت: خانه قدیمی امام(ره) میراثی فرهنگی و معنوی است که باید بیشتر مورد توجه باشد.

وی افزود: امام راحل بشریت را احیا کرد و در واقع تاریخ بشر و تاریخ معاصر به دوران قبل و بعد امام(ره) تقسیم می‌شود. امروز جبهه مقاومت نیمی از دنیا را در اختیار دارد و این امر مدیون آن حضرت است. دشمنان به این امر واقفند و درصدد هستند با استفاده از ابزارهای نوین و فضای مجازی ترسیم ناصوابی از گذشته و انقلاب نشان دهند تا محبت امام(ره) را از دل مردم و جوانان خارج کنند.

وزیر میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری بیان کرد: بدون شک این تلاش دشمنان هیچ‌گاه به نتیجه نمی‌رسد؛ چراکه امام خمینی(ره) در قلب ملت ایران جای دارند و همگان عظمت ایشان را درک و به ایشان و خدمات صورت گرفته افتخار می‌کنیم؛ هویت ملت ایران با شخصیت امام خمینی(ره) گره خورده است.

ضرغامی گفت: گردشگرانی که در بیت تاریخی امام راحل حضور می‌یابند، باید به‌صورت کامل و درست با شخصیت ایشان آشنا شوند. در واقع بیت تاریخی امام راحل، جماران و مرقد مطهر ایشان، زنجیره‌ای برای معرفی ارزش‌های ملی و افتخارات ملت ایران در سطح جهان است و باید برای این مجموعه طراحی خاصی داشته باشیم. متأسفانه در این راستا دچار عقب‌ماندگی هستیم و برنامه‌ای برای روایت شخصیت امام(ره)، در شأن ایشان وجود ندارد؛ از این‌رو سعی می‌شود برنامه‌ریزی در این راستا صورت بگیرد تا دنیا با شخصیت واقعی ایشان آشنا شوند.

انتهای پیام
captcha