نگاه سنتی به حوزه گردشگری اصلاح شود
کد خبر: 4103953
تاریخ انتشار : ۱۱ آذر ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۵

نگاه سنتی به حوزه گردشگری اصلاح شود

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی با بیان اینکه توسعه و تقویت زیرساخت‌های گردشگری در کشور ضروری است، گفت: هنوز نگاه سنتی به حوزه گردشگری وجود دارد و در تلاش برای تغییر این نگاه هستیم.

دیدار وزیر میراث فرهنگی با آیت الله دری نجف آبادی

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، سیدعزت‌الله ضرغامی، وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، امروز، 11 آذرماه در دیدار با آیت‌الله قربانعلی دری نجف‌آبادی، نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی، ضرورت توجه به شخصیت‌های بزرگ انقلاب اسلامی را مورد تأکید قرار داد و با ابراز تأسف از اینکه شخصیت‌های بزرگ همچون امام راحل به‌خوبی معرفی نشده‌اند، گفت: برای معرفی شخصیت‌های برجسته و با اصالت انقلاب باید اهتمام ورزید.

وی اضافه کرد: تاکنون به 110 شهر سفر کردم و تا زمانی که همه شهرهای کشور را نرفتم به خارج از کشور سفر نمی‌کنم. سفر به استان مرکزی با تأخیر انجام شد و در جریان سفر دو روزه، روز گذشته، 10 آذر به چهار شهر سفر کردم که ویژه‌ترین نقطه آن شهر تاریخی نراق بود که مجموعه‌ای ارزنده محسوب می‌شود. خوشبختانه در جریان این بازدیدها تصمیم‌های خوبی اخذ شد.

ضرغامی با اشاره به اهمیت میراث فرهنگی و استخراج نظام مسائل وزارتخانه، ادامه داد: جاذبه‌های گردشگری می‌تواند منبع درآمد پایدار نظام باشد. مسائل بسیاری در این حوزه وجود دارد و به‌دنبال پیگیری آن هستیم. گردشگری محدود به یک بخش نیست و باید دستگاه‌های مختلف با این وزارتخانه همراه شوند که در یک سال اخیر با ۱۱ دستگاه تفاهم‌نامه امضا شده است. برای انجام خدمات باید زیرساخت‌ها تقویت شود.

وی با بیان این نکته که سرمایه‌گذاری در حوزه میراث فرهنگی در طول سال‌ها انجام نشده است و ای کاش در زمان مدیریتم در صداوسیما به این مهم توجه می‌شد، اضافه کرد: هنوز نگاه سنتی به حوزه گردشگری وجود دارد و در تلاش برای تغییر این نگاه هستیم.

به گفته ضرغامی مسئله صنایع دستی، مصداق اقتصاد مقاومتی است و معرفی کالاها، ایجاد زمینه فروش و صادات در دستور کار قرار دارد. در حوزه برندسازی مشکلاتی وجود دارد که برنامه‌ها در حال پیگیری و انجام است، اما اعتبارات وزارتخانه تقریبا صفر است. بودجه گردشگری ایران ۵۰ میلیارد تومان است در حالی که قطر برای جام جهانی فوتبال ۲۰۰ میلیارد دلار هزینه کرد تا کشورش را معرفی کند؛ در صورتی که بودجه گردشگری در ایران رقم کمی است و امسال نیز محدودیت‌های دیگری وجود دارد.

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در پایان از عملکرد یک‌ ساله این وزارتخانه ابراز رضایت‌مندی کرد و گفت: متناسب با توانمندی‌ها در حال تلاش هستیم تا اهداف محقق شود. استان مرکزی دارای ظرفیت‌های بسیاری است. در این مدت ظرفیت‌ها و توانمندی‌ها ارزیابی شده و امید است شاهد تحولاتی در این وزراتخانه باشیم.

انتهای پیام
captcha