حضرت فاطمه(س) با صبر و مقاومت از اسلام و ولایت دفاع کرد
کد خبر: 4103985
تاریخ انتشار : ۱۱ آذر ۱۴۰۱ - ۱۵:۴۱
امام جمعه یزد:

حضرت فاطمه(س) با صبر و مقاومت از اسلام و ولایت دفاع کرد

امام جمعه یزد با اشاره به فرارسیدن ایام شهادت حضرت زهرا(س) گفت: حضرت فاطمه(س) با صبر و مقاومت از اسلام و ولایت دفاع کرد و دفاع ایشان از حضرت علی(ع) نیز به دلیل اسلام و دفاع از زحمات 23 ساله پیامبر(ص) بود.

آیت الله محمدرضا ناصری، امام جمعه یزدبه گزارش ایکنا از یزد، آیت‌الله محمدرضا ناصری یزدی، امام جمعه یزد، امروز، 11 آذرماه در خطبه‌های امروز نماز جمعه یزد، با اشاره به 16 آذر روز دانشجو، اظهار کرد: این روز به‌مناسبت شهادت سه تن از دانشجویان دانشگاه تهران و در اعتراض به حضور نیکسون، معاون رئیس‌جمهور آمریکا در سال 1332 در دانشگاه تهران، پس از انقلاب اسلامی نامگذاری شد.

وی دانشجویان را به اندیشه و تفکر فراخواند و گفت: تولید دانش و علم به حدی برسد که دانشگاه‌های ما مستقل شوند و علم را به جهان صادر کنند.

امام جمعه یزد با انتقاد از برخی کارخانجات که هنوز از تکنولوژی کشورهای خارجی برای تولید استفاده می‌کنند، گفت: کارگر ایرانی در برخی از کارخانجات 30 سال با دستگاه‌های تولید بیگانگان کار می‌کند، بدون این که یک بار به ساخت مشابه آن دستگاه فکر کند در حالی که می‌توانند خود سازنده تکنولوژی آن باشد.

ناصری یزدی دانشگاهیان را به تولید علم در همه زمینه‌های صنعتی، فرهنگی و علمی فراخواند و افزود: دانشجویان فرصت‌ها را برای مطالعه و تولید علم قدر بدانند و خود را به کلاس درس محدود نکنند.

وی فرار مغزها را یک توطئه کشورهای بیگانه برای مقابله با تفکر خواند و افزود: یک نخبه ما در دیگر کشورها با دریافت حقوق شاغل می‌شود در حالی که تولید علم و تفکر را برای بازگشت به کشور خود فراموش می‌کند.

امام جمعه یزد بسیج را یادگار امام خواند و اظهار کرد: امام راحل با الهامات ربانی خود بسیاری از نهادهای انقلاب اسلامی از جمله بسیج، نهضت سوادآموزی، جهاد سازندگی و... را با روحیه اخلاص و خدا محوری بنیان گذاشت و با صدور تفکر بسیجی به کشورهای منطقه، باعث پیروزی مردم سوریه، عراق و لبنان شد.

ناصری یزدی به سخنان اخیر رهبر معظم انقلاب در پنجم آذر امسال در جمع بسیجیان اشاره کرد و گفت: ایشان توصیه‌های خوبی به بسیجیان داشتند و قوی شدن، بسیجی ماندن، حفظ روحیه بسیجی و خدمت به مردم و جامعه را خواستار شدند.

امام جمعه یزد با اشاره به فرارسیدن ایام شهادت حضرت زهرا(س) گفت: حضرت فاطمه(س) با صبر و مقاومت از اسلام و ولایت دفاع کرد و گریه حضرت پس از رحلت پیامبر(ص) به دلیل اسلام و ولایت بود و دفاع ایشان از حضرت علی(ع) نیز به دلیل اسلام و دفاع از زحمات 23 ساله پیامبر(ص) بود.

انتهای پیام
captcha