تلاش پرستاران در دوران کرونا فراموش‌نشدنی است
کد خبر: 4103992
تاریخ انتشار : ۱۱ آذر ۱۴۰۱ - ۱۶:۲۳

تلاش پرستاران در دوران کرونا فراموش‌نشدنی است

امام‌جمعه اهل‌سنت ارومیه با تبریک ولادت حضرت زینب(س) و روز پرستار افزود: بی‌تردید اگر زحمات پرستاران به ویژه در دوران بیماری کرونا نبود، حتی خانواده‌های آنها هم نمی‌توانستند از بیماران خود پرستاری کنند و پرستاران در دوران کرونا با خدمات ارزنده خود در بیمارستان‌ها، این مقام بزرگ را در نزد خدا برای خود کسب کردند و شاهد زحمات بی‌وقفه و شبانه‌روزی آنان در بیمارستان‌ها بودیم.

ماموستا مامد کلشی نژاد امام جمعه اهل سنت ارومیهبه گزارش ایکنا از آذربایجان غربی، ماموستا مامد کلشی‌نژاد، امام‌جمعه اهل سنت ارومیه ۱۱ آذر در آیین عبادی سیاسی نماز جمعه اهل‌سنت ارومیه اظهار داشت: از نشانه‌های تقوای الهی مومنان این است که امر به معروف کنند.

وی روز نیروی دریایی را تبریک گفت و تصریح کرد: نیروی دریایی، حافظ امنیت و آرامش در مرزهای آبی کشور است و به صورت جان بر کف در حال تلاش هستند و امید است که شاهد فتوحات بسیاری از آنها باشیم.

امام‌جمعه اهل‌سنت ارومیه در ادامه نیز با تبریک ولادت حضرت زینب(س) و روز پرستار افزود: بی‌تردید اگر زحمات پرستاران به ویژه در دوران بیماری کرونا نبود، حتی خانواده‌های آنها هم نمی‌توانستند از بیماران خود پرستاری کنند و پرستاران در دوران کرونا با خدمات ارزنده خود در بیمارستان‌ها، این مقام بزرگ را در نزد خدا برای خود کسب کردند و شاهد زحمات بی‌وقفه و شبانه‌روزی آنان در بیمارستان‌ها بودیم.

وی بیان کرد: این مناسبت، بهانه‌ای برای پاسخ به شبهاتی است که عده‌ای تلاش دارند تا دین مبین اسلام را با شبهه مواجه کرده و عنوان کنند که اسلام نسبت به زن، ظلم قائل شده و حقوق بیشتر از آن مردان است.

ماموستا کلشی‌نژاد افزود: دین مبین اسلام، وضعیت زنان پیش از اسلام را معرفی می‌کند و در ادامه فرمود که این دین الهی تا چه اندازه به زنان ارزش قائل شده و خداوند شخصیت زنان را احیا کرده است.

وی با اشاره به اینکه زنان در طول تاریخ از شان مطلوبی برخوردار نبوده و مورد بی‌مهری قرار می‌گرفتند و از حقوق خود باز می‌ماندند اظهار کرد: در پیش از اسلام، انواع ظلم و جور بر زنان تحمیل شده و زن را مانند کالا می‌دانستند و همچنین خدا در قرآن فرمود که حتی وقتی به مردی مژده می‌دادند که شما صاحب فرزند دختر شده‌اید، صورتش از خشم سیاه می‌شد.

امام‌جمعه اهل‌سنت ارومیه افزود: این در حالی است که از عالی‌ترین برنامه‌های اسلام، از بین بردن بی عدالتی‌ها نسبت به دختران بوده و اسلام زشت و زیبا و سیاه و سفید را در یک صف قرار داد و تنها دلیل برتری را تقوا معرفی کرد و فرمود من شما را از یک زن و مرد خلق کردم.

وی تصریح کرد: همچنین استاد مطهری بیان داشته که دین مبین اسلام در حرکت و مسافرت نزد خداوند متعال، هیچ فرقی میان زن و مرد قائل نیست چون زنان قله‌های ترقی را طی کرده‌اند در حالی که پیش از اسلام، دختران زنده به گور می‌شدند چون در غیر این صورت باید دختران خود را با خفت و خواری نگهداری می‌کردند.

ماموستا کلشی‌نژاد افزود: خداوند در قرآن، آسیه زن فرعون را به عنوان الگو معرفی می‌کند چون اوج فساد حاکمیت فرعون، تأثیری در این زن مؤمن نگذاشت و توانست ایمان خود را حفظ کند و سپس حضرت مریم را معرفی می‌کند که در اوج زیبایی و جوانی، پاک بود و باید به عنوان الگو قرار گیرد.

وی بیان کرد: نبی مکرم اسلام(ص) به اندازه‌ای به زنان ارزش قائل بود که وقتی دخترش حضرت فاطمه(س) بر وی وارد می‌شد، تمام قد پیش پایش بلند می‌شد و همین خود نشان می‌دهد که اسلام تا چه اندازه به زنان ارزش قائل است.

امام‌جمعه اهل‌سنت ارومیه گفت: این در حالی است که مدعیان حقوق بشر در سال ۱۸۸۲ در انگلستان، بهترین حقوق قانونی که به نفع زن صادر کردند این بود که بتوانند حقوق خود را برای خود نگه دارند.

انتهای پیام
captcha