دلبستگی‌های دنیوی انسان را از توجه به آخرت بازمی‌دارد
کد خبر: 4103997
تاریخ انتشار : ۱۱ آذر ۱۴۰۱ - ۱۶:۴۴

دلبستگی‌های دنیوی انسان را از توجه به آخرت بازمی‌دارد

امام‌جمعه موقت ارومیه گفت: بسیاری از مومنان آن گونه به دنیا دل بسته غرق در دلبستگی‌های آن شده‌اند، گویی عاقبتی در پیش ندارند و خود را برای سفر آخرت آماده نمی‌کنند، بسیاری از پیامبران خداوند از حضرت یوسف (ع) تا حضرت ابراهیم خلیل در دعا و راز و نیازهای خود همیشه به فکر آخرت شان بودند و از پروردگار می‌خواستند عاقبت به خیر شوند.

ماموستا کاوه اسماعیلی، امام‌جمعه موقت مهابادبه گزارش ایگنا از آذربایجان غربی ماموستا کاوه اسماعیلی، امام‌جمعه موقت مهاباد ۱۱ آذر در خطبه‌های این هفته نماز جمعه مهاباد با بیان اینکه مومنان باید در یاری رساندن و دست‌گیری از نیازمندان و مستمندان از همدیگر سبقت بگیرند، اظهار کرد: حب دنیا همه را از راه درست، نیکوکاری و حلب رضایت خداوند متعال دور می‌کند.

وی افزود: بسیاری از مومنان آن گونه به دنیا دل بسته غرق در دلبستگی‌های آن شده‌اند، گویی عاقبتی در پیش ندارند و خود را برای سفر آخرت آماده نمی‌کنند، بسیاری از پیامبران خداوند از حضرت یوسف (ع) تا حضرت ابراهیم خلیل در دعا و راز و نیازهای خود همیشه به فکر آخرت شان بودند و از پروردگار می‌خواستند عاقبت به خیر شوند.

امام‌جمعه موقت مهاباد گفت: پیامبر اسلام (ص) نیز که خاتم پیامبران بود و به گفته اصحاب و یارانش رفتار و کردارش مطابق موازین اسلام و قرآن کریم بود، همیشه در خلوت و دعا و راز و نیازهای خود از پروردگار طلب بخشش و عاقبت خیری می‌کرد.

وی افزود: دین اسلام به مسلمانان وعده داده که پس از فوت، دنیایی دیگر نیز وجود دارد اما راه سعادت در هر ۲ دنیا، گام برداشتن در راه دین اسلام، یاری و کمک نیازمندان و جمع آوری توشه آخرت است.

ماموستا اسماعیلی از مومنان خواست در این چند سالی که در دنیا هستند، طاعت و عبادات خدا را فراموش نکنند و مطابق با دستور دین اسلام رفتار و دست نیازمندان را بگیرند تا هم در این دنیا و هم در آخرت رستگار و عاقبت به خیر شوند.

انتهای پیام
captcha