مراسم چهلمین روز شهادت طلبه جوان «آرمان علی‌وردی» در ساری برگزار شد
کد خبر: 4104748
تاریخ انتشار : ۱۴ آذر ۱۴۰۱ - ۱۸:۰۶

مراسم چهلمین روز شهادت طلبه جوان «آرمان علی‌وردی» در ساری برگزار شد

نشست اخلاقی مرکز تخصصی نورالزهرا (س) و مدرسه علمیه الزهرا(س) ساری با محوریت مراسم چهلمین روز شهادت طلبه جوان «آرمان علی‌وردی» در این شهرستان برگزار شد.

آیت الله  محمد باقر محمدی لائینیبه گزارش ایکنا از مازندران، نشست اخلاقی مرکز تخصصی نورالزهرا(س) و مدرسه علمیه الزهرا(س) ساری با محوریت مراسم چهلمین روز شهادت طلبه جوان «آرمان علی‌وردی» در این شهرستان برگزار شد.

آیت‌الله محمدباقر لائینی، نماینده ولی فقیه در مازندران، در این نشست ضمن گرامیداشت یاد و نام شهدای دفاع مقدس، دفاع از حرم، دفاع از امنیت و سلامت کشور، گفت: خداوند متعال دو عاقبت مهم، شامل فوز عظیم «عاقبت نیک و پسندیده» و خِزی عظیم «رسوایی و ذلت بزرگ» را برای انسان در قرآن کریم مطرح کرده است.

وی افزود: حضرت علی(ع) در خطبه ۲۸ نهج‌البلاغه می‌فرمایند هر کسی راه درست را انتخاب کند، به بهشت می‌رسد و اگر بر خلافش عمل کند، از جهنم سر در می‌آورد.

آیت‌الله لائینی با بیان اینکه مطابق آیات ۱۰-۱۲ سوره صف، قرآن کریم «فوز عظیم» را پاداش مجاهدان می‌داند،‌ تصریح کرد: همچنین بنا بر آیه ۱۳ سوره نسا، اگر کسی جهاد نکرده ولی مؤمن و متدین بوده و از خدا و پیامبر اکرم(ص) اطاعت کرده نیز اهل «فوز عظیم» خواهد بود.

نماینده ولی فقیه در مازندران، با بیان اینکه کسی که از خدا اطاعت و با نفس خود مخالفت می‌کند، جهاد اکبر را انجام می‌دهد و کسی که انفاق می‌کند نیز جهاد کرده است، خاطرنشان کرد: حضرت علی(ع) در تمام جنگ‌ها مجاهد اول بودند و زمانی که شمشیر بر سر مبارکشان اصابت می‌کند، فرمودند که «فزت و ربّ الکعبه؛ به خدای کعبه رستگار شدم».

وی با بیان اینکه مطابق آیه ۱۳ سوره توبه، «خِزی عظیم» از آن کسانی می‌شود که در جبهه مقابل با اسلام و مسلمانان قرار می‌گیرند، اظهار کرد: برای رسیدن به «فوز عظیم» باید مراقبت، تدبیر،‌ پیش بینی و ... مورد توجه انسان‌ها قرار گیرد.

آیت‌الله محمدی لائینی با بیان اینکه طلبه شهید آرمان علی‌وردی که برای حفظ امنیت جامعه جان شیرین خود را تقدیم اسلام کرد و به فوز عظیم رسید، اظهار کرد: هر فتنه که استکبار در کشور  برپا می‌کند، ریزش‌هایی دارد، حیف است که انسان جهنمی شود.

وی از آشوبگران با عنوان فریب‌خوردگان یاد کرد و ادامه داد: امیدواریم که این قشر در مسیر حق و حقانیت قرار گیرند.

امام جمعه ساری با بیان اینکه در فتنه اخیر شاهد سکوت خواص هستیم،‌ گفت: مردم همانند همیشه خوش درخشیدند و با بصیرت صف خود را از آشوبگران جدا کردند. به لطف خداوند متعال و هدایت‌های رهبر معظم انقلاب و پشتیبانی ملت شریف ایران اسلامی، از گردنه فتنه عبور خواهیم کرد، ولی روسیاهی برای برخی از افراد باقی خواهد ماند. امید است اگر شهید نشدیم لااقل نسبت به حوادث اخیر بی‌تفاوت نباشیم.

انتهای پیام
captcha