رصد و تدوین بانک اطلاعاتی مساجد استان کردستان
کد خبر: 4105201
تاریخ انتشار : ۱۶ آذر ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۰

رصد و تدوین بانک اطلاعاتی مساجد استان کردستان

مسئول امور مساجد اداره‌ کل تبلیغات اسلامی کردستان گفت: به منظور به روزرسانی رصد آمار و خدمات مساجد استان کردستان، بانک اطلاعاتی مساجد استان تدوین می‌شود.

علیرضا کاوه، مسئول امور مساجد اداره‌کل تبلیغات اسلامی کردستان

حجت‌الاسلام علیرضا کاوه، مسئول امور مساجد اداره‌ کل تبلیغات اسلامی کردستان، در گفت‌وگو با ایکنا، گفت: در راستای ساماندهی دقیق و به روزرسانی آمار و خدمات مساجد و اماکن عبادی استان کردستان، واحد امور مساجد استان با همکاری ادارات تابعه تبلیغات اسلامی شهرهای استان، بانک اطلاعاتی مساجد رصد و تدوین می‌شود.

وی افزود: هدف از این طرح، جمع‌آوری اطلاعات مرتبط با وضعیت مساجد استان و داشتن بانک اطلاعاتی مناسب در خصوص نقاط قوت و ضعف مساجد خواهد بود.

مسئول امور مساجد اداره‌ کل تبلیغات اسلامی کردستان بیان کرد: از جمله اطلاعاتی که در مورد مساجد استان جمع‌آوری خواهد شد شامل نام مساجد، سال ساخت، تعداد نمازگزار مرد و زن در موقع نماز، اسامی امام جماعت و هیئت امنای مسجد، مساجد قدیمی، خانقاه، تکیه‌ها حسینیه‌ها، وجود مؤسسه‌های خیریه و مراکز نیکو کاری و قرآنی و فرهنگی در مساجد است.

وی یادآور شد: با جمع‌آوری این اطلاعات جامع و کامل زمینه افزایش فعالیت دینی و فرهنگی در مساجد و سعی در رفع مشکلات مساجد و همچنین شناسایی مساجد تاریخی بابت گردشگری معنوی استان فراهم خواهد شد.

انتهای پیام
captcha