همکاری مشترک سازمان‌های فارس برای اشتغال‌زایی معلولان
کد خبر: 4105399
تاریخ انتشار : ۱۶ آذر ۱۴۰۱ - ۲۱:۲۲

همکاری مشترک سازمان‌های فارس برای اشتغال‌زایی معلولان

آئین انعقاد تفاهم‌نامه همکاری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی فارس با کمیته امداد، بهزیستی و بسیج سازندگی فارس با هدف توسعه اشتغال‌زایی معلولان با محوریت صنایع دستی در استان فارس در شیراز برگزار شد.

تفاهم نامه اشتغال زاییبه گزارش ایکنا از فارس، آئین امضای تفاهم‎‌نامه همکاری اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی فارس با کمیته امداد، بهزیستی و بسیج سازندگی فارس امروز، 16 آذر با هدف توسعه اشتغال‌زایی با محوریت صنایع دستی در استان فارس در هتل شیراز برگزار شد.

سید موید محسن‌نژاد، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی فارس در این آئین گفت: همواره با همکاری و تعاون نتایج خوبی  حاصل می‌شود و این تفاهم‌نامه با تعامل چهار دستگاه استان فارس منجر به افزایش اشتغال خواهد شد.

وی با تأکید بر اینکه بسیاری از مشکلات ریشه در اشتغال دارد، افزود: وضعیت نامناسب اشتغال در یک جامعه سبب بروز آسیب اجتماعی خواهد شد.

محسن‌نژاد، نقش استان فارس را در صنایع دستی اثربخش خواند و بیان کرد: شیراز، آباده و فیروزآباد شهرهایی هستند که صنایع دستی جهانی دارند و برندسازی موجب شناخته شدن بیشتر و بهتر این صنایع خواهد شد و در اشتغال‌زایی نقش موثری ایفا می‌کند.

وی ضمن ابراز خرسندی از انتخاب استان فارس به عنوان پایلوت صادرات صنایع دستی کشور در جام جهانی قطر گفت: قطر می‌تواند درگاه خوبی برای ورود صنایع دستی ما به جهان به صورت دائمی تبدیل شود و از فرصت‌هایی مانند جام جهانی در حوزه معرفی و فروش صنایع دستی فارس باید بهره خوبی ببریم.

اقدام قرارگاهی مشترک در حوزه اشتغال‌زایی فارس

اسماعیل قزلسفلی، رئیس بسیج سازندگی فارس نیز در این مراسم با تأکید بر اینکه این تفاهم‌نامه، اقدام قرارگاهی مشترک در حوزه اشتغال‌زایی فارس است، بیان کرد: هم‌افزایی ادرات و سازمان‌ها در حوزه اشتغال، بی‌شک نتایج مطلوبی در پی دارد.

وی با اشاره به صنایع دستی فارس به عنوان یک ظرفیت خوب در حوزه اشتغال ادامه داد: از 2 هزار و 700 میلیارد تومان تسهیلات تبصره 16 که امسال در اختیار دستگاه‌های فارس گذاشته شده است، حدود ۴۵ درصد در اختیار میراث فرهنگی، بسیج ساندگی، کمیته امداد و بهزیستی فارس قرار دارد که در حوزه اشتغال باید مورد توجه قرار بگیرد.

قزلسفلی با تأکید بر اینکه صنایع دستی به سرمایه زیاد نیاز ندارد، گفت: ایجاد اشتغال در صنایع دستی با سرمایه کوچک امکان‌پذیر است.

محمدرضا هوشیار، مدیرکل بهزیستی فارس با تصریح اینکه معلولان در حوزه صنایع دستی دارای خلاقیت و توانایی هستند، بیان کرد: صنایع دستی فرصت خوبی برای توسعه و تقویت حوزه اشتغال معلولان است.

وی افزود: انعقاد این تفاهم‌نامه در هم افزایی مطلوب این چهار دستگاه در راستای عمل به مسئولیت‌های اجتماعی خود به ویژه در حوزه اشتغال نقش مهمی دارد.

آمادگی کمیته امداد فارس برای توسعه صنایع دستی

مرتضی موصلی، مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) فارس هم با تأکید بر آمادگی کمیته امداد فارس برای توسعه صنایع دستی گفت: در شناسایی رشته‌های صنایع دستی، صدور گواهی اصالت کالا، برپایی نمایشگاه عرضه محصولات صنایع دستی و سایر حوزه‌های مرتبط با صنایع دستی از آمادگی لازم برای همکاری با میراث فرهنگی فارس برخورداریم.

وی با بیان اینکه کمیته امداد فارس در ۵۸ نقطه استان دارای اداره مستقل است، افزود: ۱۰۴ هزار خانواده تحت پوشش کمیته امداد فارس، زن پرست هستند که صنایع دستی فرصت اشتغال خوبی برای آن‌ها به شمار می‌رود.

موصلی با تاکید بر اینکه مقام معظم رهبری (مدظله العالی) در خصوص توانمدسازی جامعه تأکید ویژه دارند،  تصریح کرد: انعقاد این تفاهم‌نامه زمینه توانمندسازی بخشی از خانواده‌های فارس را فراهم می‌کند.

وی همچنین تصریح کرد: کمیته امداد فارس، فرش‌های تولیدی جامعه هدف خود را به صورت تضمینی خریداری می‌کند.

ایجاد یک هزار شغل دائم در صنایع دستی فارس

بهزاد احمدی فارسانی، سرپرست معاونت صنایع‌ دستی و هنرهای سنتی اداره‌کل میراث فرهنگی استان فارس هم با اشاره به برخورداری فارس از شهرها و روستاهای جهانی صنایع دستی اظهار کرد: از 48 شهر و روستای جهانی صنایع دستی در جهان 11 شهر و سه روستا در استان فارس قرار دارد که ظرفیت خوبی برای اشتغال‌زایی به شمار می‌رود.

وی افزود: انعقاد این تفاهم‌نامه موجب ایجاد فرصت مناسب برای توانمندسازی اقشار نیازمند در شهرها و روستاهای هدف استان فارس خواهد شد و ثمره آن برپایی نمایشگاه اشتغال‌زایی در 22 بهمن خواهد بود. ایجاد یک هزار شغل دائم در صنایع دستی فارس هدف نهایی ماست.

انتهای پیام
captcha