وحدت و همدلی علمای شیعه و اهل‌سنت زمینه‌ساز شکست دشمنان در آشوب های اخیر شد
کد خبر: 4105493
تاریخ انتشار : ۱۷ آذر ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۴
رئیس مرکز اسلامی بزرگ اسلامی گلستان:

وحدت و همدلی علمای شیعه و اهل‌سنت زمینه‌ساز شکست دشمنان در آشوب های اخیر شد

رئیس مرکز اسلامی بزرگ اسلامی گلستان گفت: وحدت و همدلی علمای شیعه و اهل‌سنت گلستان باعث شکست دشمنان در آشوب‌های اخیر شد.

حجت الاسلام دیلم رئیس مرکز بزرگ اسلامی گلستان

به گزارش ایکنا از گلستان، حجت‌الاسلام نورعلی دیلم، رئیس مرکز اسلامی شمال کشور در همایش جنگ ترکیبی در اغتشاشات اخیر با حضور علمای اهل‌سنت که روز گذشته، ۱۶ آذر در دانشگاه گنبدکاووس برگزار شد، با بیان اينكه ما بايد وحدت و همدلی را حفظ کنیم، گفت: آزادی‌های مذهبی و آزادی‌های معنوی باعث شد که امروزه چشم دشمنان را کور کند و استان گلستان از این جهت نمونه است.
حجت‌الاسلام دیلم تصریح کرد: مقام معظم رهبری همه مسائل جهان را زیر نظر دارند وقتی مسائل کشور را رصد می‌کنند و به استان گلستان می‌رسند می‌فرمایند استان گلستان و این خطه در موضوع زندگی مسالمت‌آمیز مباحث مقدسات و زندگی شیعه و سنی و همه اقوام هم برای کشور نمونه است و هم برای جهان می‌تواند بهترین الگو باشد.
رئیس مرکز بزرگ شمال کشور تصریح کرد: صداهای ناهماهنگ و تفرقه‌افکنی براساس خواهشهای نفسانی که بهائیت را برای اهل تشیع بوجود آورد وهابیت را نیز برای اهل‌سنت بوجود آورد که مايه اختلاف و دوري از حقایق شود. لذا ما اعتقاد داریم وهابیت در چهار مذهب اهل سنت نمیگنجد و راه بهائیت از شیعه جداست
حجت‌الاسلام دیلم بیان کرد: نه توحید این گروه‌ها صحیح است نه نبوت آن‌ها و نه اصول دینشان اینها یک گروه کاملا انحرافی و ساخته دشمنان اسلام است اما متاسفانه با این وجود هستند کسانی داعیه آن‌ها را سر می‌دهند و به حمایت از آنها برخواسته و خواهان احقاق حقوق آنها هستند.

حجت‌الاسلام دیلم با بیان‌اینکه دشمن از اوايل انقلاب به دنبال اختلاف افکنی و ایجاد شکاف در بين مذاهب و اقوام بود، افزود: علمای ما چهل سال عقاید صحیح اسلامی را در استان گلستان حاکم کردند اما تن به ذلت و وابستگی به بیگانگان نداند.
حجت‌الاسلام دیلم تصریح کرد: در استان گلستان 1700 مسجد با تمام خدمات آب، برق و گاز و امام جماعت در خدمت اسلام و مردم است، این حکومت حکومت اسلامی است لذا طبق فرمایش رهبر معظم انقلاب دین و روحانیت باید پرورش پیدا کند.
حجت‌الاسلام دیلم افزود: در حوزه آموزش، مرکز بزرگ اسلامی بدون نظر علمای اهل‌سنت هیچ ورودی در مدارس‌ اهل‌سنت ندارد و تمامی برنامه‌های مدارس اهل‌سنت با تصمیم خود علمای اهل‌سنت است.
وی تصریح کرد: گاهی دشمنان از یک جانبه حمله می‌کنند و گاهی اوقات از جنبه تهاجم فرهنگی وارد مباحث جهان اسلام می‌شود اما امروزه دشمن با یک جنگ همه جانبه وارد شده مخصوصا در حوادث اخیر که دشمنان هر چه در توان داشتند بکار گرفتند تا به اهداف شوم خود برسند ولی با این رأفت و وحدت نظام به نتیجه‌ای نرسیدند.

رئیس مرکز اسلامی از علمای اهل سنت استان بخصوص ائمه جمعه و جماعات که هوشیارانه مسائل اخیر را مدیریت کردند و در قالب احساسات و تحریکات دشمنان قرار نگرفتند و مانند گذشته همراه آرمان‌ها و اهداف نظام مقدس جمهوری اسلامی بودند تقدیر و قدردانی کرد.

 

انتهای پیام
captcha