پوستر همایش «امیر نظام گروسی» در شهر بیجار رونمایی شد
کد خبر: 4105522
تاریخ انتشار : ۱۷ آذر ۱۴۰۱ - ۱۵:۵۳

پوستر همایش «امیر نظام گروسی» در شهر بیجار رونمایی شد

پوستر «همایش گرامیداشت امیر نظام گروسی» با حضور مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی، فرماندار شهرستان بیجار و رئیس دانشگاه آزاد اسلامی بیجار و جمعی از هنرمندان و فعالان فرهنگی و هنری امروز، 17 آذرماه در بیجار رونمایی شد.

همایش امیر نظام گروسی

به گزارش ایکنا از کردستان، علی‌اصغر دریایی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان به همراه احمدرضا قاسمی، فرماندار شهرستان بیجار، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد بیجار و جمعی از اهالی فرهنگ و هنر این شهرستان به مناسبت و مبارکی 16 آذر روز دانشجور از پوستر همایش گرامیداشت امیر نظام گروسی امروز، 17 آذرماه در محل دانشگاه آزاد اسلامی این شهر رونمایی شد.

وی افزود: یکی از مهم‌ترین راهبردهای دولت سیزدهم در حوزه فرهنگ و هنر تمرکززدایی از فعالیت‌های فرهنگی و هنری در مراکز استان‌ها و ترویج و اهمیت دادن به این فعالیت‌ها در شهرستان‌ها و شهرهای کوچک و روستاها است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان بیان کرد: برگزاری همایش‌ها و جشنواره‌ها در شهر بیجار نیز بر اساس همین راهبرد مورد حمایت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قرار می‌گیرد.

وی با اشاره به جنبه‌های هنری شخصیت امیرنظام گروسی گفت: زنده نگهداشتن یاد و خاطره مشاهیر و نامداران منطقه موجب تقویت روح احترام بین جوانان و نوجوان می شود، برگزاری همایش گرامیداشت امیرنظام گروسی نیز در همین راستا است.

احمدرضا قاسمی، فرماندار شهرستان بیجار در این مراسم با اعلام حمایت از فعالیت‌های فرهنگی و هنری این شهرستان اظهار کرد: حسنعلی خان امیر نظام گروسی یکی از شخصیت‌های بارز این منطقه بوده، وی علاوه بر شخصیت هنری، سیاستمدار و ادیب نیکنام دوره قاجار است.

وی افزود: حسنعلی خان بر اثر استعداد و لیاقت ذاتی تقریباً از هفت سالگی بسیاری از علوم زمانۀ خود را فرا گرفت و توانست توجه اطرافیان را به خود جلب کند.

فرماندار شهرستان بیجار در مورد شخصیت این نامدار خطه گروس بیجار بیان کرد: امیرنظام در کنار تدابیر سیاسی ـ نظامیش، شخصی صاحب ذوق، شعردوست، سخن‌شناس، ادیب، فاضل و از جمله نویسندگان و خوشنویسان چیره‌دست بود که در شیوه نگارش و انشاء خط روشی ابتکاری و منحصر به فرد به نام «شیوۀ امیرنظام» را برای خود برگزید. همچنین از وی دو اثر ارزنده ادبی به صورت مکتوب به نام‌های منشآت و پندنامه یحیویه به جای مانده است که هر کدام نمونه‌ای از کمال و پختگی و شیوه نگارش او می‌‌باشد.

یادآور می‌شود؛ در این مراسم از سوی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان از تلاش و زحمات فرماندار شهرستان بیجار به جهت حمایت و پشتیبانی مادی و معنوی از فعالیت فرهنگی و هنری شهرستان بیجار با اهدای لوح تقدیر و هدیه فرهنگی قدردانی و تجلیل کرد.

انتهای پیام
captcha