نشست شورای برنامه ریزی استان ایلام برگزار شد
کد خبر: 4105527
تاریخ انتشار : ۱۷ آذر ۱۴۰۱ - ۱۷:۲۸

نشست شورای برنامه ریزی استان ایلام برگزار شد

استاندار ایلام در نشست شورای برنامه ریزی استان گفت: توسعه هم جانبه کشور بر پایه اصلاح ساختار بودجه، اصلاح نظام بانکی، بهبود فضای کسب و کار و ارتقا سرمایه گذاری و اشتغال است.

نشست شورای برنامه ریزی استانبه گزارش ایکنا از ایلام و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی استانداری ایلام، حسن بهرام‌نیا استاندار ایلام، امروز، ۱۷ آذرماه در نشست شورای برنامه‌ریزی استان که در سالن جلسات شهید رجایی استانداری ایلام برگزار شد، اظهار کرد: توسعه هم جانبه کشور بر پایه اصلاح ساختار بودجه، اصلاح نظام بانکی، بهبود فضای کسب و کار و ارتقا سرمایه‌گذاری و اشتغال است و باید مبنای تمامی تصمیم‌گیری‌های کلان در کشور این چهار فاکتور باشد.

وی با اشاره به نرخ موالید در ایلام، گفت: نرخ موالید کشوری ۱.۶ است، اما نرخ موالید در ایلام ۱.۳ و پایین‌تر از میانگین کشوری است که می‌طلبد همه دستگاه‌های اجرایی استان در راستای کاهش میزان طلاق، افزایش میزان ازدواج و افرایش نرخ موالید همکاری داشته باشند.

بهرام نیا تاکید کرد: تمامی دستگاه‌های اجرایی استان در تدوین برنامه‌های هفتم توسعه پیشنهادات و راهکار‌های خود را ارایه دهند و سیاست‌های دولت در برنامه هفتم این است که هر طرح یا لایحه‌ای که باعث افزایش بودجه سنواتی شود رد شود و باید بدنبال رفع موانع باشیم.

وی با اشاره به ۱۹ ایستگاه پمپاژ نیمه کاره در استان، گفت: از مجموعه ۱۹ ایستگاه پمپاژ نیمه کاره استان ۶ ایستگاه پمپاژ کشاورزی تا پایان سال به بهره برداری می‌رسد و اخذ ماده ۲۳ برای پمپاژ‌های کشاورزی نیمه کاره استان که نیازمند اعتبارات بالایی دارند ضرورت دارد.

استاندار ایلام هنر مدیران را تکمیل پروژه‌ها در قالب قرارداد «بی او تی» عنوان کرد و گفت: مدیران توانمند که گره‌گشای مشکلات مردم و پروژه‌ها هستند در جلسات عمومی به رسانه‌ها و مردم معرفی می‌شوند.

استاندار ایلام در پایان این نشست از همکاری همه رسانه‌ها و مطبوعات استان قدردانی کرد.

انتهای پیام
captcha