یزد میزبان کاروان «روایت حبیب» می‌شود
کد خبر: 4105985
تاریخ انتشار : ۱۹ آذر ۱۴۰۱ - ۲۱:۳۲

یزد میزبان کاروان «روایت حبیب» می‌شود

رئیس حوزه هنری استان یزد از حضور کاروان هنری «روایت حبیب» و اجرای برنامه‌های متنوع فرهنگی هنری به مناسبت بزرگداشت سالگرد شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی در یزد خبر داد.

نشست هماهنگی برنامه «روایت حبیب»به گزارش ایکنا از یزد، حسام سالکی، رئیس حوزه هنری استان یزد، امروز، 19 آذرماه در نشست هماهنگی و برنامه‌ریزی حضور کاروان «روایت حبیب» گفت: این رویداد هنری با هدف تبیین شاخص‌های مکتب شهید حاج قاسم سلیمانی به زبان هنر طراحی شده و همه مردم به ویژه هنرمندان، خانواده‌ها، کودکان و نوجوانان، دانش آموزان و دانشجویان مخاطب این رویداد فرهنگی هنری هستند.

رئیس حوزه هنری استان یزد با بیان اینکه در سومین سالگرد شهادت سردار دل‌ها، دومین کاروان هنری روایت حبیب در ۱۰ استان کشور به اجرای برنامه‌های متنوع فرهنگی، هنری و ادبی می‌پردازد افزود: این رویداد از 11 آذرماه هم‌زمان با میلاد حضرت زینب(س) فعالیت خود را از مشهد مقدس آغاز کرده و پس از برگزاری در استان‌های خراسان شمالی، مازندران، آذربایجان شرقی، کرمانشاه، خوزستان،جزیره کیش و فارس به استان یزد خواهد رسید و در نهایت مراسم اختتامیه آن در روز ۱۳ دی سالروز شهادت حاج قاسم در کنار مزار ایشان در کرمان برگزارمی‌شود.

سالکی با اشاره به برنامه‌های این کاروان که از 8 تا 10 دی در یزد برگزار می‌شود، اظهار کرد: برگزاری محفل شب خاطره با محوریت شهید سلیمانی، برپایی نمایشگاه آثار تجسمی شامل نقاشی، پوستر و عکس و همچنین خلق اثر هنری در قالب «لند آرت» از جمله برنامه‌های این رویداد است.

وی برگزاری محفل نقد کتاب با محوریت آثار ادبی منتشر شده درباره شهید سلیمانی با حضور نویسنده اثر و کارشناسان در قالب برنامه پاورقی، برگزاری کارگاه‌ آموزشی ـ تولیدی هنرهای تجسمی، اجرای هنرهای نمایشی، نقالی و پرده‌خوانی، ویژه‌برنامه‌های کودک و نوجوان، اجرای سرود، اجرای برنامه سفیر روایت و تولید برنامه تلویزیونی را از دیگر برنامه‌های کاروان روایت حبیب در یزد برشمرد.

رئیس حوزه هنری یزد با اشاره به اجرای برنامه سفیر روایت گفت: کاروان سیار روایت حبیب یک مجموعه با امکانات صوتی، نورپردازی و…  است که فضایی کاملاً مردمی دارد و در سه منطقه شهر یزد مستقر و در آن برنامه‌هایی چون تئاتر، نقالی حماسی، موسیقی، نقل خاطرات و ... اجرا می‌شود.

یادآور می‌شود در ادامه این نشست شرکت کنندگان نیز دیدگاه‌ها و پیشنهاد‌های خود را برای برگزاری هر چه بهتر و باشکوه‌تر این رویداد در استان بیان کردند.

انتهای پیام
captcha