روشنگری حضرت زهرا(س) مصداق جهاد تبیین بود
کد خبر: 4106064
تاریخ انتشار : ۲۰ آذر ۱۴۰۱ - ۱۰:۱۶

روشنگری حضرت زهرا(س) مصداق جهاد تبیین بود

مدیر مجتمع آموزشی پژوهشی تبلیغ حوزه‌های علمیه، حضرت زهرا(س) را جهادگر عرصه تبیین دانست و گفت: ایشان با روشنگری و جهاد تبیین در برهه‌ای که عده‌ای با القای شبهات، خلافت امام علی(ع) را غصب کرده بودند از حق اهل بیت(ع) و ولایت دفاع کردند.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمد استوار میمندی، مدیر مجتمع آموزشی پژوهشی تبلیغ حوزه‌های علمیهسوره‌هایی از قرآن کریم همچون کوثر، انسان و آیه تطهیر و مودت در شأن حضرت فاطمه(س) و همسر و فرزندان ایشان نازل شده است و ایشان به عنوان اهل بیت رسول خدا(ص) خوانده شده‌اند. مطابق با روایتی از پیامبر(ص)، دوستی و دشمنی با حضرت زهرا(س) به منزله دوستی و دشمنی با پیامبر(ص) است و در روایتی دیگر آن حضرت را «سیدة نساءالعالمین» نامیده است.

شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) در طول تاریخ از ابعاد مختلفی مورد بررسی قرار گرفته و تاریخ اسلام غمی به بزرگی از دست رفتن یادگار پیامبر اسلام(ص) را در جوانی و از بی‌مهری برخی از مسلمانان آن زمان را از یاد نبرده است. گرامیداشت و بزرگداشت شهادت حضرت فاطمه(س) هر ساله در دو دهه به نام‌های دهه اول و دوم فاطمیه برگزار می‌شود تا شیعیان اهل بیت(ع) در کنار عزاداری، از سیره بی بی دو عالم بهره می‌برند.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمد استوارمیمندی، مدیر مجتمع آموزشی پژوهشی تبلیغ حوزه‌های علمیه در گفت‌وگو با ایکنای فارس، ضمن عرض تسلیت فرا رسیدن ایام شهادت حضرت زهرا(س)، گفت: حضرت فاطمه(س) تنها زن معصوم از بین معصومین عصمت و طهارت هستند. ایشان کسی است که مورد علاقه شخص پیامبر اسلام(ص) بودند و این حضرت می‌توانند اسوه همه جهانیان باشند.

مدیر سابق حوزه علمیه فارس یکی از بارز ترین خصوصیت حضرت صدیقه طاهره(س) را عبودیت ایشان دانست و افزود: در مقام اطاعت از خداوند و ولی خدا در کره زمین ایشان سرآمد بودند و وقتی که به نماز می‌ایستاند از مکان عبادت ایشان نور به عرش خداوند می‌تابید؛ فرشتگان نقطه عبادت حضرت زهرا(س) را نورانی می‌دیدند و با اذن پروردگار به زمین فرود آمده تا به بی‌بی دو عالم سلام و درود بفرستند.

وی با اشاره به نقش کلیدی دختر پیامبر اسلام در خانواده به عنوان همسر و مادر گفت: خصوصیات بارز ایشان در کنار توجه به همسرداری و مهرورزی نسبت به همسر، تربیت صحیح فرزند و مهربانی، دلسوزی نسبت به فرزندان بود که این ویژگی می‌تواند الگویی برای همه مادران باشد.

استوارمیمندی به مقام علمی حضرت زهرا(س) اشاره کرد و افزود: این حضرت عالمه محدثه است و در عین داشتن حکمت، فرشته خداوند بعد از رحلت رسول خدا(ص) بر ایشان نازل و به گفت‌وگو می‌پرداخت.

این کارشناس علوم دینی و مذهبی تصریح کرد: ولایت‌مداری یکی از ویژگی‌های اجتماعی حضرت فاطمه(س) چه نسبت به پیامبر گرامی اسلام و چه نسبت به همسر مکرمشان امام علی(ع) است چراکه در دفاع و تبعیت از ولایت یکی از شخصیت ممتاز در تاریخ اسلام هستند تاجایی که جان مبارکشان را تقدیم کردند.

مدیر مجتمع آموزشی پژوهشی تبلیغ حوزه‌های علمیه، حضرت زهرا(س) را جهادگر عرصه تبیین عنوان کرد و افزود: در برهه‌ای که ذهن امت رسول‌الله(ص) را عده‌ای به‌شدت منحرف کرده و با القای شبهات خلافت امام علی(ع) را غصب کرده بودند، ایشان با ایراد خطبه و سخنرانی‌های روشنگرانه به ویژه در مسجد پیامبر نسبت به حق مسلم خودشان یعنی فدک و حقانیت همسرشان جهاد تبیین کردند تا نقشه شوم دشمنان خاندان پیامبر را نقش برآب کنند.

وی در خصوص جایگاه والای مادر شیعیان اظهار کرد: امام صادق(ع) در پاسخ به پرسشی در خصوص سیدة النساءالعالمین حضرت مریم(س) فرمودند مریم، سیدة النساءالعالمین در عصر خودش بود اما مادر ما حضرت زهرا(س) سرور زنان عالمیان از ابتدای خلقت تا انتهای جهان خواهد بود.

انتهای پیام
captcha