اجرای طرح سه میم «پیوند مسجد، مدرسه و منزل» در مدارس کردستان
کد خبر: 4106382
تاریخ انتشار : ۲۱ آذر ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۳

اجرای طرح سه میم «پیوند مسجد، مدرسه و منزل» در مدارس کردستان

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش‌و‌پرورش کردستان از اجرای طرح سه میم «پیوند مسجد، مدرسه و منزل» در مدارس استان خبر داد و گفت: این طرح در راستای هم‌افزایی معلمان، مدیران، خانواده‌ها و اعضای هیئت امنای مسجد محله اجرا می‌شود.

حجت‌الله نریمانی، معاون پرورشی و فرهنگی آموزش‌و‌پرورش استان کردستان

حجت‌الله نریمانی، معاون پرورشی و فرهنگی آموزش‌و‌پرورش استان کردستان در گفت‌و‌گو با ایکنا از کردستان، اظهار کرد: در راستای راهکارهای ۲-۷ و ۸-۲ سند تحول بنیادین و شیوه‌نامه «ندای رحمت» و در جهت هم‌افزایی معلمان، مدیران، خانواده‌ها و اعضای هیئت امنای مسجد محله در زمینه ارتباط دانش‌آموزان و اولیای آنان با مسجد محله، طرح سه میم «پیوند مسجد،مدرسه و منزل» در مدارس استان اجرا می‌شود.

وی تقویت مبانی اعتقادی و اخلاقی و پایبندی به وظایف شرعی، نهادینه‌سازی و تقویت همکاری مدرسه با مسجد محله، حضور فعال مدیران، معلمان و دانش‌آموزان در برنامه‌های مرتبط محله و حضور نظام‌مند و اثربخش روحانیون توانمند و مبلغان مذهبی با تجربه در مدرسه از مهم‌ترین اهداف این برنامه است.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش‌و‌پرورش استان کردستان به گام‌های اجرایی این طرح پرداخت و اظهار کرد: تلاش برای حضور دانش‌آموزان در نماز جماعت محله و حضور امام جماعت مسجد در نماز مدرسه، عضویت همکاران علاقمند مدرسه در هیئت امنای مسجد و عضویت امام جماعت مسجد در شورای مدرسه، دعوت از امام جماعت مسجد محله به مدرسه جهت اقامه نماز جماعت، آموزش احکام، آموزش عملی نماز و برگزاری جلسات گفتمان دینی و جلب مشارکت فعال و مؤثر خانواده‌ها، انجمن اولیا و مربیان در توسعه فرهنگ اقامه نماز دانش‌آموزان با تأکید بر برگزاری کلاس‌های آموزش خانواده را از مهم‌ترین گام‌های اجرایی این طرح ذکر کرد.

وی افزود: ایجاد بستر مناسب برای معرفی ظرفیت‌های مسجد محل و استفاده از روش چهره به چهره به منظور ارتقاء بینش سیاسی و اجتماعی و تربیت تمام ساحتی دانش‌آموزان، استفاده از ظرفیت دانش‌آموزان به عنوان مکبر، مؤذن، قاری، مداح، خطیب و ... در مسجد محله به منظور افزایش روحیه معنوی و اخلاقی دانش‌آموزان و ایجاد حسن مسئولیت اجتماعی آنان، برنامه‌ریزی جهت شرکت دانش‌آموزان، فرهنگیان و والدین در نماز جمعه و بهره‌مندی از ظرفیت هیئت مذهبی دانش‌آموزی جهت مشارکت در فعالیت‌های فرهنگی مسجد از دیگر گام‌های اجرایی این طرح بوده است.

نریمانی یادآر شد: تشویق و ترغیب دانش‌آموزان برتر علمی، اخلاقی و ورزشی و.. در جشن‌های ملی و مذهبی در مدرسه و مسجد محله، ایجاد تعامل تنگاتنگ بین مدرسه و مسجد محله با اجرای مراسم‌های ملی و مذهبی و هم چنین اجرای فعالیت‌هایی از قبیل برگزاری کلاس‌های علمی، تربیتی، آموزشی، ورزشی و ... در مسجد با همیاری خانواده‌ها، عضویت متولیان طرح و دانش‌آموزان در کانال مربوطه در شبکه شاد و بهره‌مندی از محتواهای مرتبط و مستندسازی فعالیت‌ها و ارائه گزارش به آموزش‌و‌پرورش و ثبت در سامانه مربوطه گام‌های بعدی اجرای این طرح می‌باشد.

انتهای پیام
captcha