اعلام برنامه‌های «کاروان روایت حبیب» در خوزستان
کد خبر: 4106535
تاریخ انتشار : ۲۱ آذر ۱۴۰۱ - ۲۰:۱۳

اعلام برنامه‌های «کاروان روایت حبیب» در خوزستان

رئیس حوزه هنری خوزستان ، برپایی نمایشگاه و کارگاه هنرهای تجسمی، راه اندازی کاروان سیار روایت حبیب در دزفول و شادگان، معرفی و نقد کتاب خاطرات مردم از تشییع سردار سلیمانی و شب خاطره روایت حبیب را از جمله برنامه‌های «کاروان روایت حبیب» در خوزستان عنوان کرد.‌

نشست خبری «کاروان روایت حبیب»به گزارش ایکنا از خوزستان، محمد شهبازگهرویی، رئیس حوزه هنری خوزستان در نشست خبری رویداد هنری روایت حبیب که به مناسبت سالروز شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی در منزل شهید سردار علی هاشمی برگزار شد، گفت: حضور کاروان‌های فرهنگی و هنری و اجرای برنامه‌هایی از این دست در استان خوزستان یک گام اثرگذار در راستای شناساندن شخصیت‌های فاخر و معرفی ظرفیت‌های فرهنگی استان خوزستان است.

وی با اشاره به این‌که برنامه روایت حبیب سال گذشته در شهرستان آبادان اجرا شد، اظهار کرد: در اجرای برنامه کاروان هنری روایت حبیب امسال توفیق داشتیم و برنامه‌ها در اهواز برگزار خواهند شد.

رئیس حوزه هنری خوزستان با اشاره به این‌که اولین برنامه یکشنبه ۲۷ آذر ۱۴۰۱ در تالار مهتاب کتابخانه مرکزی اهواز برگزار خواهد شد، گفت: این برنامه در قالب نمایشگاه هنرهای تجسمی و عکس و همچنین هم‌زمان یک کارگاه خلق آثار تجسمی با حضور استاد گرافیک حامد مغروری برگزار خواهد شد و امید است در این کارگاه بتوانیم در مدت سه روز طراحی و تولید بیلبورد را برای سالگرد به انجام برسانیم.

شهبازگهرویی با بیان این‌که یک کاروان سیار تحت عنوان «سفیر روایت حبیب» در دزفول برنامه‌های هنری اجرا خواهد کرد، توضیح داد: برنامه‌های متنوعی از جمله خاطره‌گویی، شعرخوانی، نقالی‌خوانی و... از دل مردم و از میان آن‌ها اجرا خواهد شد.

رئیس حوزه هنری استان خوزستان ادامه داد: کاروان روایت حبیب در روز دوشنبه ۲۸ آذر ۱۴۰۱ در روستای آلبوناصر شادگان که حاج قاسم سلیمانی در آن‌جا حضور داشت حرکت خواهد کرد و چون مردم منطقه عرب هستند برنامه‌های هنری به زبان عربی اجرا می‌شوند.

وی با بیان این‌که یک برنامه جانبی به نام «پاورقی» نیز در روز دوشنبه برگزار خواهد شد گفت: در این برنامه کتاب خاطرات مردم از مراسم تشیع حاج قاسم سلیمانی معرفی و نقد و بررسی خواهد شد.

شهبازگهرویی با اشاره به این‌که آخرین برنامه در تالار اجتماعات شهرک نفت اهواز برگزار خواهد شد، اظهار کرد: شب خاطره روایت حبیب که برنامه اصلی و آخر کاروان روایت حبیب است از شبکه های سراسری نیز پخش خواهد شد.

رئیس حوزه هنری خوزستان اظهار کرد: علاقه قلبی و هدف اصلی ما در این برنامه این است که ظرفیت‌های فرهنگی استان خوزستان را به بهترین شکل معرفی کنیم و به همین دلیل برنامه با سنج و دمام‌زنی و هوسه‌خوانی آغاز خواهد شد.

همچنین حجت‌الاسلام امیر میرعلایی، فرمانده ناحیه مقاومت بسیج امام علی (ع) اهواز، با تاکید بر معرفی مفاخر و بزرگان استان خوزستان گفت: اگر هویت‌ها را معرفی نکنیم دشمن برای جوانان ما هویت‌سازی می‌کند.

وی بیان کرد: برگزاری این برنامه خلوص معنوی خاصی دارد زیرا باعث پرداختن به اهداف، اندیشه و آرمان سردار شهید حاج قاسم سلیمانی می‌شود. بعد از تقریباً یک دهه در سال آینده کنگره سرداران شهید و ۲۴ هزار شهید استان خوزستان مجددا برگزار خواهد شد.

انتهای پیام
captcha