پیش اجلاسیه نماز دانش‌آموزی در بیجار برگزار شد
کد خبر: 4107010
تاریخ انتشار : ۲۳ آذر ۱۴۰۱ - ۱۳:۴۲

پیش اجلاسیه نماز دانش‌آموزی در بیجار برگزار شد

پیش اجلاسیه نماز دانش‌آموزی با حضور مدیرکل آموزش‌و‌پرورش استان و جمعی از مسئولان ادارات شهرستان بیجار امروز، 23 آذرماه در سالن سینما آزادی این شهرستان برگزار شد.

پیش اجلاسیه نماز در بیجار

به گزارش ایکنا از کردستان، هاشم ناظمی‌جلال، مدیرکل آموزش‌و‌پرورش استان کردستان در مراسم پیش اجلاسیه نماز دانش‌آموزی که  امروز، 23 آذرماه در شهرستان بیجار برگزار شد، از اهتمام و زحمات مدیریت آموزش‌و‌پرورش شهرستان برای برگزاری مطلوب مراسم پیش اجلاسیه نماز تشکر کرد و گفت: نماز بزرگترین درس الهی است که باید به آن متعهد باشیم.

وی با اشاره به اینکه اهمیت نماز از هر درسی بالاتر است، افزود: باید به این نکته توجه داشته باشیم که ما در هر حالت و زمانی نیاز به اتصال روح الهی هستیم و آن در نماز خلاصه می‌شود.

مدیرکل آموزش‌و‌پرورش استان کردستان اظهار کرد: یکی از مهم‌ترین نیازهای انسان نیاز به آرامش است، آرامش در کنار نیازهای مادی و اولیه انسان همچون، خوراک، پوشاک و مسکن از مهم‌ترین نیاز های بشر می‌باشد.

وی در ادامه گفت: قرآن راه کسب آرامش را یاد خداوند می‌داند، ما با اقامه نماز اول وقت می‌توانیم همواره به یاد خداوند باشیم و آرامش درونی را برای خود و اطرافیانمان کسب کنیم.

ناظمی‌جلال با اشاره به زحمات معلمان در بحث تعلیم وتربیت، کار معلمی را هم‌طراز رسالت پیامبران الهی دانست و یادآور شد: معلمان باید با ترویج و توسعه فرهنگ نماز در کلاس‌های درس به این راسالت خود درست عمل کنند.

محمد جبارزاده، مدیر آموزش‌و‌پرورش بیجار در ادامه گزارشی از فعالیت‌های انجام شده و در دست اقدام حوزه قرآن، عترت و نماز و برنامه‌های آموزش و پرورش شهرستان ارائه کرد و گفت: برپایی نماز جماعت در مدارس، اجرای طرح سه میم و حضور دانش‌آموزان در آیین‌های مذهبی از جمله اقدامات ما در این بخش بوده است.

یادآور می‌شود؛ در این مراسم دانش‌آموزان دبستان سلامت با اجرای سرود و نمایش به اجرای برنامه پرداختند و در پایان از ۲۰۰ نفر از همکاران و دانش‌آموزانی که در حوزه قرآن، نماز و عترت موفق به کسب رتبه برتر شده بودند، تقدیر به عمل آمد.

انتهای پیام
captcha