دین اسلام به مقام زن کرامت بخشید
کد خبر: 4107377
تاریخ انتشار : ۲۵ آذر ۱۴۰۱ - ۱۵:۵۲

دین اسلام به مقام زن کرامت بخشید

امام جمعه کرج با اشاره به اینکه دین اسلام به مقام زن کرامت بخشید، گفت: وضعیت بانوان بعد از انقلاب اسلامی از نظر کرامت با هیچ کدام از کشورهای مدعی حقوق بشرغربی قابل مقایسه نیست.

آیت الله سیدمحمد مهدی حسینی همدانی امام جمعه کرج

به گزارش ایکنا از البرز، آیت‌الله سیدمحمدمهدی حسینی‌همدانی، امام جمعه کرج در خطبه‌های نماز جمعه ۲۵ آذرماه کرج گفت: اسلام از ابتدای شکل‌گیری با تعالی و رشد مقام زن همراه بوده است. در دوران جاهلیت دختران زنده به گور می‌شدند و به عنوان دارایی به دیگران به ارث می‌رسیدند اما دین مبین اسلام به مقام زن کرامت بخشید و به زن استقلال مالی داد و برایش ارث در نظر گرفت.

وی با بیان اینکه در تاریخ ایران نیز وضعیت بانوان بعد از انقلاب اسلامی از نظر کرامت با هیچ کدام از کشورهای مدعی حقوق بشرغربی قابل مقایسه نیست، افزود: زن امروز لنگر خانواده و محل آرامش است.

امام جمعه کرج خاطرنشان کرد: تفکر جنسیتی، زن را در حد یک کالا پایین می‌آورد و به زن نگاه مردانه دارد. از همجنسگرایی تا ازدواج سفید و بهره‌کشی جنسی از زنان دستاورد نگاه غربی و سکولار به زن است. متاسفانه حالا شاهد هستیم که همین کشورهای غربی که انواع ظلم‌ها را به زنان روا می‌دارند در قطعنامه‌ای ظالمانه ایران را از کمیسیون مقام زن سازمان ملل خارج می‌کنند در حالی که آمریکا که زندان یک سوم زنان در بند جهان است و اسرائیل غاصب که انواع و اقسام جنایات را در حق زنان و کودکان فلسطینی انجام می‌دهد کماکان عضو این کمیسیون هستند.

حسینی‌همدانی تصریح کرد: همین کشورها به اسم عدالت جنسیتی نسبت به زنان بدترین رفتارها و بیشترین ظلم‌ها را اعمال می‌کنند به نحوی که به گواه روزنامه گاردین کشور انگلیس بیشترین میزان آمار زن‌آزاری در جهان را دارد.

نماینده ولی فقیه در البرز با بیان اینکه سازمان ملل امروز ملعبه آمریکاست، گفت: ما ملت حزب‌الله ایمان داریم که به فضل الهی آتش این قطعنامه‌های ظالمانه که بر علیه ایران اسلامی صادر می‌شود به زودی دامن ایادی ظلم و استکبار را خواهد گرفت.

وی در ادامه به سالروز شهادت آیت‌الله دکتر مفتح و سالروز وحدت حوزه و دانشگاه اشاره کرد و گفت: وحدت حوزه و دانشگاه یکی از دستاوردهای مجاهدت این عالم بزرگ و سایر همرزمانش در طول انقلاب اسلامی ایران است. در شکل گیری انقلاب اسلامی هر دو نهاد مهم حوزه و دانشگاه در کنار هم در مقابل شاه قرار گرفتند و در راه آزادی وطن هر دو نهاد هم شهدایی تقدیم کردند.

حسینی‌همدانی افزود: اگر قرار است تمدن نوین اسلامی شکل بگیرد لازم است تا این دو نهاد مهم و تاثیرگذار در کنار هم فعالیت کنند و بدون این همکاری و همراهی هیچ الگوی مناسب و تاثیرگذاری شکل نمی‌گیرد. برای همین است که دشمن دائماً در تلاش است تا این وحدت را خدشه‌دار کند.

انتهای پیام
captcha